Ga naar inhoud

telenet - port forwarding - module met IP adres

behaver

Aanbevolen berichten

Ik moet een server met IP adres aan de praat krijgen op een telenet modem-router met Fibernet en dit moet bereikbaar zijn van buiten af. Ik wil deze bereiken door bv de volgende url: 192.168.113.xx:1024

Lokaal werkt alles prima en met een Belgacom systeem (skynet) lukt het ook (bij men ouders).

Bij Telenet kan ik echter van buitenaf niet op de module. (De module is rechtstreeks op de Telenet modem aangesloten.

De applicatie is een ethernet module die de datalogging doet van mijn zonnepanelen met een interne webserver. (Dit is volledig analoog als een IP camera met vast IP adres en bv poort 1024 die je van buiten af wil bekijken)

In de module kan ik een dynamisch en statisch Ip adres ingeven. Standaard luistert de module naar poort 80 maar een 2de extra poort kan ook opgegeven worden.

De module heeft ook een Dyndns feature zodat het Ip-adres van de Telenet router steeds doorgegeven wordt. Dit is nu echter nog niet aan de orde.

Mijn IP adres van de telenet modem-router is bv 213.119.113.xx? Het IP adres van de module met server heb ik statisch ingesteld op 192.168.0.184 met poort 1024 als extra poort. Ook poort 5001, 50050 en 65000 geprobeerd (al deze poorten aangezien poorten <1024 gesloten zijn bij Telenet).

In 'Mijn Telenet' heb ik het Ip adres van de module toegevoegd (192.168.0.184) en begin en eindpoort op 1024. Geen succes (Bij Belgacom is dit het enige dat ik moet doen om het van buitenaf bereikbaar te maken)

Als ik van buitenaf ping naar het ip-adres van mijn modem-router (213.119.113.xx) krijg ik ook geen resultaat.

Ben echt ten einde raad. Heb al heel Internet afgezocht maar je vind overal tegenstrijdige berichten. Bij de helpdesk van telenet vang ik ook bot. Zelfs niet met dreigen met overstap naar Belgacom. Ze sturen enkel een lijst door met open poorten. De lijst die je ook op hun site vind.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil deze bereiken door bv de volgende url: 192.168.113.xx:1024

Nee dat kan nooit wel publieke IP adres:1024

192.168.113.xx is internet netwerk en niet publieke IP adres

Standaard luistert de module naar poort 80

Verandert dat in 8080 want Telenet laat geen poort door onder de 1024

Hebt je nog een router tussen zitten tussen Telenet modem en server?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je eerste opmerking is idd terecht. Ik gebruik wel degelijk het publieke IP-adres. nl: 213.119.113.xx:1024

De module luistert standaard naar poort 80 maar een tweede poort kan geactiveerd worden. Deze heb ik op 1024 gezet. Tevens 50000, 65000,... geprobeerd. Lokaal werkt dit. 192.168.0.184:1024 komt uit op de server.

De server is rechtstreeks aangesloten op de telenet modem-router. Op de router hangt echter ook nog een cisco wifi router.

Als ik van buitenaf ping naar het publieke adres, krijg ik ook niets. Is dit normaal?

Alvast bedankt voor de opmerkingen. Ik wordt gek van al de informatie die je vind op internet. Nergens een stap voor stap beschrijving.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is een ethernet module met een webserver aan boord. Lokaal is hij perfect toegankelijk op poort 80 en de bijkomende ingestelde poort. Als ik de poorten test, staan ze wel degelijk open.

Op de router waar de module is aangesloten, staan de firewalls uit. Om de externe connectie te testen, gebruik ik een labtop waarmee ik via VPN eerst inlog op een ander netwerk. Zo ben ik zeker extern. Op die labtop heb ik geen administrator rechten tot in het kleinste details (werk). Kan het zijn dat mijn labtop een vraag naar buiten over poort 50000 bv tegenhoud?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de poorten nog eens gechecked met port checker. Als ik poort 50000 activeer met port forwarding, staat hij open. Poort forwarding weg = poort toe. OK dus.

Nu begin ik mijn twijfels te krijgen over de pc die ik gebruik om alles extern te testen.

Ik gebruik hiervoor een 2de labtop die ik via de wireless connecteer (dit is natuurlijk op het zelfde netwerk). Daarom log ik in via VPN op een ander netwerk. En dan doe ik de test. Op deze pc heb ik echter beperkte rechten qua firewall (werk). Kan het zijn dat men labtop uitgaande vragen tegenhoudt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan altijd dat de firewall van de laptop of pc zoiets tegen houdt.

Maar ik heb de indruk dat je teveel kijkt naar de poorten i.p.v. rechten geven aan de map of zo.

Ik ken uw webserver niet maar normaal gezien heb je webmap en dan moet je webmap instellen dat iedereen mag gebruiken.

Het word niet standaard ingesteld.

Maar het kan ook zijn dat je de webmap nog moet activeren in de webserver

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.