Ga naar inhoud

hoe zet ik mijn printer in het netwerk


menno123

Aanbevolen berichten

Wanneer je op de toets OK druk op je printertoestel en vervolgens gebruik maakt van de pijltoetsjes links en rechts daarvan. Kan je zo navigeren naar instellingen > Netwerk > ... (dit kan ik uiteraard niet exact weten gezien dit afhankelijk is van toestel tot toestel).

post-30057-1417705285,9232_thumb.jpg

Mocht je ergens een IP adres kunnen ingeven geef dan in (met behulp van de boven en onder toetsen) 192.168.1.12

Vind je ergens instellingen terug voor DHCP dan schakel je dit uit.

Laat maar even weten als je in de menu's geraakt en als je de instellingen kan vinden ;-).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 59
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Doe even volgende op de computer:

Ga naar Start - Alle Programma's - Bureau-accessoires - Opdrachtprompt

Tik in: ipconfig /all en druk op Enter

In de lijst die je nu te zien krijgt zie je staan subnetmasker: 255.255.255.0 (waarschijnlijk)

Vul ook dit in op je printer.

IPv4 en IPv6 mag je laten staan. De 192.168.1.12 dien je in te geven bij IPv4.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Kennelijk is er een kleine verandering in jouw netwerk. Laat ik het even op een rijtje proberen te zetten.

1. Ga naar Start - Alle Programma's - Bureau-accessoires - OpdrachtpromptTik in: ipconfig /all en druk op Enter

Schrijf de waarden op van Standaardgateway en Subnetmasker

2. Ga naar de instellingen op de printer.

Doorloop de procedure voor IPv4 adres en geef in

IP: 192.168.2.12

Subnetmasker: de gevonden waarde

Standaardgateway: de gevonden waarde

3. Blader nog even door de instellingen op de printer. Kijk als je iets terugvindt over DHCP of Statisch IP/Dynamisch IP

4. Ga naar Start - Alle Programma's - Bureau-accessoires - Opdrachtprompt

Tik in: ping 192.168.2.12 gevolgd door Enter

Schrijf Exit om het venster te sluiten

Laat in je volgende bericht even het resultaat van deze ping weten evenals wat je (al dan niet) kon vinden over DHCP of Statisch/Dynamisch IP.

Groet,

Mako

- - - Updated - - -

maar bij dat opdrachtprompt staat er bij ipv4 adres dit nummer: 192.168.2.6 wat moet ik nu doen dan?

Dat is helemaal normaal. Het IP dat je daar te zien krijgt is het adres van jouw computer. Juist goed dat dit anders is dan van de printer ;-).

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb dat ingevoerd op de printermaar ik kan geen DHCP of Statisch IP/Dynamisch IP vinden op mijn printer en dit kreeg ik te zien bij de opdrachtprompt:

post-41312-1417705286,5978_thumb.jpg

maar dan heb ik nog een vraagje ik heb die ene poort die ik aan moest maken daar kan ik niet via printen. als ik wil printen moet ik eerst weer die usb poort aanzetten hoe kan dat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

maar dan heb ik nog een vraagje ik heb die ene poort die ik aan moest maken daar kan ik niet via printen. als ik wil printen moet ik eerst weer die usb poort aanzetten hoe kan dat?

Dat komt omdat de poort die je aangemaakt hebt nog niet bereikbaar is. Als dit voor jouw makkelijker is mag je deze even opnieuw verwijderen.

Druk op het bedieningspaneel van de printer op OK, selecteer het menu Instellingen, en druk op OK.

Druk op de knoppen < of > om Config-rapport te selecteren en druk op OK.

Geef in je volgende bericht even mee wat op het afgedrukt document te lezen valt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Onder productinstellingen valt te lezen: "Netwerkkabel niet aangesloten".

Kan je eens controleren als de kabel wel goed is aangesloten? Het ene einde van de UTP kabel in de printer (let er op dat de groene lichtjes branden), het andere uiteinde in je modem/router.

post-30057-1417705288,6475_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.