Ga naar inhoud

Dualboot Windows 7 en Windows 8

Ide42

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik vroeg me af of één van jullie me zou willen/kunnen helpen:

In juli kocht ik een laptop (Lenovo Ideapad Z580) met windows 7 (OEM-licentie), deze heb ik toen geupgraded voor 14,95 naar windows 8.

Er staat nu dus windows 8 op mijn laptop. Nou heb ik hier absoluut geen spijt van, maar wil ik toch graag (voor bepaalde programma's) een dualboot met windows 7.

Mijn vragen nu:

Kan ik nu met de twee licenties die ik heb voor windows 7 en 8, een dualboot starten, doet windows dan niet raar vanwege het zijn van een upgrade van 8 van 7?

Elders las ik dat het van belang is dat je bij dualboot-installatie eerst windows 7 en dan windows 8 installeert. Is dit echt zo erg van belang dat ik nu eerst weer windows 8 volledig moet deinstalleren en dan 7 opnieuw installeren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Als je een dual boot systeem wil opzetten is het inderdaad nodig om eerst de oudste en daarna pas de nieuwste versie van windows te installeren.

Om een dualboot op te zetten heb je echter van elke windows de volledige installatiedvd nodig.

In jou geval zal het dus niet lukken omdat je slechts een upgrade voor windows 8 hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.