Ga naar inhoud

PC valt spontaan uit

Aanbevolen berichten

• Reacties 144
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Doet het probleem zich ook voor als je opstart in "Veilige Modus".

Druk tijdens het starten van je systeem herhaaldelijk op de F8 toets, in het menu wat verschijnt kies je voor Veilige Modus.

Laat maar weten of je de problemen in veilige modus nog steeds hebt? ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Kape en Dasle,

'k Heb nu al enkele uurtjes gewerkt in veilige modus en tot op heden geen uitval meer gehad. Wel merkte ik dat de computer is herstart (wat hij bij vorige problemen niet deed) maar dit kan ook aan m'n dochtertje liggen die toen ik even weg was, de aan/uit knop heeft aangeraakt.

Bij heropstart in normale modus kreeg ik de melding dat "Het systeem is hersteld van een ernstige fout", verdere info :

BCCode : 10000050 BCP1 : F771911C BCP2 : 00000000 BCP3 : F771911C

BCP4 : 00000000 OSVer : 5_1_2600 SP : 3_0 Product : 768_1

er zouden ook 2 logbestanden aangemaakt zijn (Mini021713-01.dmp en sysdata.xml) maar die zie ik niet meer staan.

Weet niet of dit iets met het probleem van blokkering/uitval te maken heeft.

groetjes,

Damo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga via Start > Alle programma's > Bureau-accessoires en rechtsklik op de opdrachtprompt en

kies voor Als administrator uitvoeren.

Typ in de opdrachtprompt tasklist /svc >C:\tasklist.txt en druk op Enter

Ga naar de root van je C-schijf waar je het tekst bestand tasklist.txt terug vind en plaats de inhoud in je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Dasle,

Met de rechtermuisknop kan ik inderdaad "uitvoeren als ..." kiezen maar in het eropvolgende scherm kan ik niet administrator kiezen (windows XP).

Sinds gisteren heb ik advanced system care uitgeschakeld en sedertdien geen problemen meer gehad => toeval ?

damo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry mijn fout, in XP kun je het gewoon uitvoeren en Als administrator uitvoeren is enkel van toepassing voor Vista en Windows 7.

Avanced System Care van Iobit vind ik van erg bedenkelijke kwaliteit, kijk het een paar dagen aan en als de problemen zich niet meer voordoen is de kans groot dat Avanced System Care de veroorzaker is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.