Ga naar inhoud

outlook bestanden verdwenen na verplaatsen naar externe schijf

RuudBosman

Aanbevolen berichten

Ik heb mijn oude emails uit de inbox verplaatst naar een externe harde schijf.

Onder de persoonlijke mappen heb ik een map aangemaakt. Daarna via verplaatsen mails uit de inbox naar deze schijf verplaatst. Tijdens deze procedure is outlook vastgelopen. Misschien teveel tegelijk geprobeerd? Een deel van de te verplaatsen mails in nu verdwenen. Een ander deel staat nu op de externe schijf en is goed toegankelijk

Doordat ik een tijdje geleden ook een probleem had is er toen een bak file gemaakt. Ik heb geprobeerd deze te hernoemen als pst bestand, maar die kon ik niet openen via outlook. Daarna hernoemd als dbx. Nu komt deze map wel in outlook, maar geeft " geen items die kunnen worden weergegeven".

Hoe kan ik mijn verloren mails terughalen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet toch even iets verduidelijken : gaat het over Outlook of Outlook Express als mailprogramma. Want enerzijds heb je het over een .pst-bestand (=Outlook) en anderzijds over een .dbx-bestand (= Outlook Express). Welke van de twee is het effectief ? Naar mijn idee is het Outlook Express, maar alleen jij kan dat bevestigen.

aangepast door kape
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet zoveel van computers. De extensies pst en dbx heb ik opgepikt uit andere probleem sites.

Ik kan alleen de term "Microsoft outlook" vinden als aanduiding van het programma. Als dit niet voldoende duidelijk is graag aangeven waar ik de juiste benaming kan vinden.

Alvast bedankt voor de moeite!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Kape,

Als ik de map met het lange nummer open zit hier niets in.

Als ik ipv identities local settings open en daarna microsoft kom ik bij outlook.

Hier zitten de outlook files. outlook0.ost 1000 mb en outlook0.bak 2000 mb (daarom denk ik dat daar de verloren mails nog inzitten)

outlook express staat wel ergens anders, nl onder program files, maar daar zitten geen grote bestanden in.

Ik hoop dat dit helpt?

Vr Gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet zoveel van computers.

Ik kan alleen de term "Microsoft outlook" vinden als aanduiding van het programma. Als dit niet voldoende duidelijk is graag aangeven waar ik de juiste benaming kan vinden.

Alvast bedankt voor de moeite!

Om te weten met welk e-mailprogramma je werkt bekijk je best onderstaande afbeeldingen, geef dan door om welke het gaat.

Outlook express

post-23245-1417705268,2879_thumb.png

Microsoft Outlook

post-23245-1417705268,3587_thumb.png

post-23245-1417705268,2591_thumb.png

post-23245-1417705268,3232_thumb.png

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Onder de persoonlijke mappen heb ik een map aangemaakt. Daarna via verplaatsen mails uit de inbox naar deze schijf verplaatst. Tijdens deze procedure is outlook vastgelopen.

kan je doorgeven op welke manier je dat verplaatsen van de mails uitgevoerd hebt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een map aangemaakt in de persoonlijke mappen.

Ik heb toen de emails geselecteerd (enkele honderden waarvan een aantal met een grote bijlage) en via verplaatsen naar de map gebracht.

In eerste instantie liep outlook vast en was de helft van de geselecteerde mails weg.

Daarna heb ik de rest in kleinere groepjes gedaan. Dat ging wel goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tot daar kan ik nog volgen, maar je hebt het over "naar een andere schijf verplaatsen" en volg ik jammer genoeg niet meer.

Onder de persoonlijke mappen heb ik een map aangemaakt. Daarna via verplaatsen mails uit de inbox naar deze schijf verplaatst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.