Ga naar inhoud

outlook bestanden verdwenen na verplaatsen naar externe schijf

RuudBosman

Aanbevolen berichten

Mijn persoonlijke mappen staan op een externe schijf.

De nieuw aangemaakte map staat dus op een externe schijf (of is hier aan gekoppeld)

Als ik een E-mail naar een persoonlijke map verplaatst staat hij automatisch op de externe schijf

Dat gaat altijd goed.

Echter nu dus een deel van de e-mails verdwenen en een ander deel wel in de nieuwe map op de externe schijf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Clarkie en Kapie en anderen,

Ik heb de instructies in het onderstaande stuk uitgeprobeerd.

Het Hulpprogramma voor Postvak IN gebruiken om PST-bestanden in Outlook te herstellen

met scanpst.exe eerst de inbox gescand en hersteld. Hierbij zijn wel vele fouten hersteld, maar de verloren e-mails zijn niet teruggekomen.

Zoals eerder vermeldt stond er nog wel een ouder Outlook0.bak bestand van 2000 mB terwijl het outlook0.pst 1000 mB is. Dus hier sitten de verloren mails nog wel in.

Het bak bestand hernoemd als nieuwenaam.pst daarna geprobeerd in outlook te importeren met de importfunctie van outlook. Ik krijg dan de melding "nieuwenaam.pst is geen bestand met persoonlijke mappen".

Daarna dit bestand met met scanpst.exe hesteld, dit gaat goed en de procedure wordt volledig doorlopen. En tenslotte krijg ik de melding gerepareerd. Dus klinkt goed.

Opnieuw geprobeerd te importeren; zelfde melding:nieuwenaam.pst is geen bestand met persoonlijke mappen

Ook geprobeerd dit bestand vanuit outlook te openen; zelfde melding

Her probleem is nu dus eigenlijk hoe krijg ik een Outlook0.bak bestand weer in oulook en waarom krijg ik als ik dit doe op de door de microfoft bescheven manier de een melding "nieuwenaam.pst is geen bestand met persoonlijke mappen".

Wie kan hier een oplossing brengen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indien je een back-up (image) hebt van voor het probleem of het terug zetten van een herstelpunt, kan je e-mails misschien terug brengen maar dan ben je de huidige mails kwijt.

Enkel belangrijke mails bewaar ik, maar sla die op in een andere map buiten het e-mailprogramma om.

En dit via de" knop opslaan als" als de e-mail geopend is.

Ook wordt er een back-up van alle belangrijke bestanden gemaakt naar een andere schijf.

Zo komt men veel minder snel voor verrassingen te staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.