Ga naar inhoud

invoeren en automatisch aanvullen uit tabel

gib58

Aanbevolen berichten

Hallo excelhobbyisten,

Wie weet hoe ik het voor elkaar kan krijgen om op een palletlijst formulier een invoercel te maken waarop ik een paar letters van de klantnaam in kan typen en dat het dan automatisch de volledige naam uit de tabel haalt. Selecteren met het muiswieltje mag ook.

Als voorbeeld heb ik een bestandje bijgevoegd in de bijlage.

Typ dan bijv. TP4705 in, dat is een artikel uit de artikelenlijst en dan wordt de rest automatisch ingevuld.

Productieorder, ordernr en aantal op pallet wordt altijd handmatig ingevoerd omdat dit altijd anders is.

De laatste cel bevat de klantnaam. Hier gaat het mij om.

Kan iemand me helpen met een oplossing zodat ik dan alleen nog maar bijv. BIZ in hoef te typen en dat hij dan zelf de naam BIZLINE SAS uit de klantentabel haalt.

Alvast bedankt voor de moeite.

Groeten, GIB

pc-helpforum probleem 2.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om de een of andere reden werkt het niet in 2007 of hoger. Ik probeer dat nog uit te zoeken, en laat nog wat van me horen.

Als je naar Gegevens validatie gaat als je op een cel in D staat, en je klikt op de formule, wordt de lijst geselecteerd, druk nu op Ok en het werkt ook in 2007 en hoger.

Hoe het komt?.....is mij een raadsel, als iemand het weet......laat het maar weten.

bucky

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.