Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vandaag kreeg ik een mail van Belfius. Als je deze leest en de structuur bekijkt, lijkt dit niet vd bank te komen. Gezonde argwaan. Hoe komt deze mail toch in mijn mailbox?

Heb SUPERAntiSpyware Free Edition * Malwarebytes Anti-Malware * AVG 2013 en Spybot - Search & Destroy geupdated staan. Wordt deze rommel dan niet tegen gehouden?post-1879-1417705272,1754_thumb.jpg

Geplaatst:
Wordt deze rommel dan niet tegen gehouden?
Neen ... alle scanners laten zich momenteel verrassen door dit soort berichten van (valse) banken. De bescherming die je opgeeft volstaat zeker om veilig te internetten (als alles up-to-date gehouden wordt), maar deze phishing passeert deze blokkades meermaals.
Geplaatst:

Zijn er extra zaken die je kan doen? Op zich til ik daar niet zwaar aan, gezonde verstand is voldoende. Welke programma's houden actuele phishing beter tegen.

Geplaatst:

Doe geen moeite om andere programma's te zoeken ... die van jou volstaan. En met gezond verstand de mails bekijken, zal je wel verhinderen om in deze phishing-val te trappen.

Geplaatst:

Als je geen klant bent bij Belfius, kan je gewoon de afzender blokkeren met een filter of regel.

Als je wel klant bent, lees dan de mail maar mag NOOIT reageren als er gevraagd wordt om op een link te klikken om je gegevens te bevestigen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.