Ga naar inhoud

Vista start niet meer op

Vroyk

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een pc met Vista waar ik niet meer in Vista geraak.

Ook in veilige modus kan hij Vista niet starten. Ik krijg daar de boodschap "Fout tijdens installatie". ???

Ik heb met de originele recovery cd opstartherstel geprobeerd, maar kan niet herstelt worden.

Ook systeemherstel gaat niet, er zijn geen herstelpunten.

Wat me wel opvalt is dat bij het starten het windows vista logo (met zwarte achtergrond) niet volledig is.

Alsof er een probleem is met de grafische kaart. Kan dit?

Ik heb zelf al wat ervaring met pc's, maar ik geraak er echt niet uit.

Ook staat er nogal wat data op, welke ik hoop nog te kunnen recupereren.

Hopelijk hebben jullie nog wat tips?

Met dank!

Groeten,

Kristof

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit klinkt alsof er systeembestanden beschadigt zijn, die niet met systeemherstel kunnen worden herstelt.

om uit te sluiten dat het geen grafisch probleempje is kun je ff ubuntu downloaden op een andere pc, deze met universal usb installer op een usb zetten, en dan van die usb proberen op te starten. als je helemaal doorstart zonder problemen, liggen de problemen in ieder geval niet aan de grafische kaart.

dan is het echt softwarematig.

met die ubuntu usb kun je ook bij de harde schijf van de pc, en zo data terughalen en op een usb zetten als een herinstallatie nodig is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, ik heb ubuntu gedownload en op dvd gezet. Hiermee kon ik perfect booten. Ook kon ik mijn harde schijf navigeren.

De harde schijf heeft 3 partities (WinRE, System en Data). Maar ik kon niets meer van mijn bestanden terugvinden onder Documents & Settings.

Het is alsof er een volledig nieuwe (maar mislukte) installatie op de schijf staat.

Ik zou nu willen proberen om bestanden te redden via een recovery tool. Maar ik ken alleen maar PC Inspector Smart Recovery.

Iemand een idee voor een ander recovery tooltje? Want deze geeft een fout op mijn andere pc...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.