Ga naar inhoud

[OPGELOST] Kan C partitie niet onder 152Gb krijgen

amazone

Aanbevolen berichten

Ik heb wel van Dell een CD gekregen met Vista. Ik denk wel dat ik daarmee Vista kan herinstalleren. Er staat op 'DVD voor opnieuw installeren Windows Vista Home Premium' dus dat is wel OK

Masters: ik heb op je aanraden het volgende bestand gedownloaded : gparted-live-0.3.6-7.iso

Heb dit op CD gebrand.

Heb vandaar PC opgestart. Kreeg een Dos scherm dat allerlei draaide en tenslotte kreeg ik

:bin/sh: can't access tty ; job control turned off

:initram/s)

en daarna niets meer

Nochthans zou G Parted mij moeten kunnen helpen denk ik. Zal daar eens op een forum gaan zoeken anders oplossing van Serge 50 proberen?

Zou ik niet beter gewoon Vista herinstalleren van de CD - als ik dan tenminste de mogelijkheid krijg die vervloekte C partitie te verkleinen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 24
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

De DVD van Dell is een recovery DVD. Die zet de fabrieksinstellingen terug. Dus eindig je met dezelfde problemen. Probleem dat je met G-apart is met Linux. Linux draait niet op alle moederborden. Ze hebben daar wel oplossingen voor. Maar als die CD maar voor 1 type moederbord geschreven is. Ga je daar niet veel aan kunnen veranderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben in feite vrij zeker dat dit geen recovery DVD is maar ik zal voor alle veiligheid morgen nog eens naar Dell bellen om dat juist te vragen.

Alvast bedankt voor de info over Linux. Ik dacht er aan mij eventueel later eens op linux te storten dat kan ik dan ook wel vergeten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Masters

Normaal werkt die cd op alle moederborden (is een livecd) maar het kan inderdaad zijn dat jouw hardware niet allemaal herkend wordt & hij daardoor niet wil werken. Dit betekend niet dat je geen Linux kan draaien op jouw pc, Dell gebruikt normaal componenten waarvoor Linuxdrivers te vinden zijn.

Dan kan je ofwel met Acronis werken (zou geen Partition Magic nemen) of gewoon je Vista opnieuw installeren.

Acronis kopen is 50$, Vista opnieuw installeren 0,4€ (of hoeveel je ook betaalt voor een blanco DVD) en wat zoekwerk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem is inmiddels opgelost :)

De fout lag bij een bad sector op de harde schijf.

Met Acronis rescue cd, zijn we erachter gekomen omdat deze weigerde van de partitie te verplaatsen.

Verder hebben we dit dan opgelost door een image van de partitie te maken en deze dan te formatteren.

Daarna de image terug gezet en kan de partitie ook zonder problemen verkleind worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.