Ga naar inhoud

windows 7 naast windows 8

thermoske

Aanbevolen berichten

hallo is het mogelijk windows 7 ultimate 32 bit en windows 8 pro 32 bit op 1 pc te laten draaien

heb al geprobeerd met dual boot maar lukt niet erg had twee primaire partieties gemaakt en 7 op de ene de 8 op de andere gezet maar lukt niet goed

of kan ik op twee harde schijven werken en die aan sluiten op één pc

graag even jullie gedacht hier over

gr thermos

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal je proberen even de belangrijkste functies binnen EasyBcd duidelijk te maken.

Als je op View settings klikt zie je:

1. Er zijn 2 besturingsystemen in de bootloader

2. Standaard wordt W7 opgestart na 6 seconden als ik geen keuze maak in het opstartscherm.

3. besturingssysteem W8

4. Besturingssysteem W7

post-23245-1417705276,3179_thumb.png

klik op Edit Boot menu:

1. Daar zie je welk besturingssysteem standaard opstart, bij mij is dat W7.

Plaats je het vinkje bij W8 start die als standaard op.

2. Bij Timeout Options stel je in of je het bootmenu wil zien bij de opstart van je PC, ook de tijd tot dat de voorkeur opstart als je in het bootmenu geen andere keuze maakt binnen de 6 sec. in mijn geval. Of je kan er voor kiezen om het boot menu te behouden tot je zelf de Windows versie aanklikt waarmee je wil opstarten.

post-23245-1417705276,3764_thumb.png

Add New Entry:

Dient om je besturingssysteem toe te voegen.

Bij type geef je aan om welke Windows het gaat.

Bij Name kan je zelf een gewenste naam in geven.

Bij drive kies je de stationsletter waar het besturingssysteem zich bevindt dat je wil toevoegen.

Klik op de knop Add entry om toe te voegen

post-23245-1417705276,4759_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn te lezen dat je probleem opgelost is.

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen…:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.