Ga naar inhoud

Probleem met grafische kaart koeling

animar

Aanbevolen berichten

Beste,

Als ik mijn Medion desktop computer opstart is er geen enkel probleem en kan ik probleemloos uren "computeren"

Als ik deze dan uitzet en na een minuut tot de vaststelling kom dat ik nog iets moet opzoeken en dus terug opstart komt er op het scherm NO SIGNAL en verder gebeurt er niets.

Wacht ik dan een uur en ik probeer opnieuw kan jk opnieuw opstarten zonder problemen,te warm dacht ik

Ik heb de behuizing weggenomen en stel vast dat het ventilatortje op de grafische kaart uit mekaar is gevallen

IK heb dan een andere ventilator weliswaar kleiner van formaat geplaatst (met dezelfde spanning 12V)

Kaart er terug in en ik stel vast dat de ventilator niet draait

Ik heb ook vastgesteld dat zelfs als de computer koud is en maar een minuut heeft opgestaan dan uitzet en opnieuw aanzetten doet deze het ook niet hij doet het wel na een uur wachten

Ongeveer een half jaar geleden kwam er op het scherm een waarschuwing :"grafische kaart krijgt te weinig voeding" Op dat moment is er geen aandacht aan besteed omdat alles perfect werkte

Heeft het een met het ander te maken?

Wat zijn de mogelijke oorzaken

Dank bij voorbaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

speccy.png

Als je niet wil dat Google Chrome op je pc als standaard webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

Het gevraagde

http://speccy.piriform.com/results/jLaMru1FMl5Ckzi57MEUAtb

Vandaag tijdens het opstarten kreeg ik opnieuw de bewuste melding

"Probleemrapport,

Volgens NVIDIA SYSTEM SENTINEL krijgt de grafische NVIDIA kaart onvoldoende stroom

De prestaties zijn verlaagd tot een niveau waarop deze veilig kan werken,zodoende wordt voorkomen dat de hardware beschadigd of het systeem vastloopt

Probleem oplossen?

extra stroomverbinding of nakijken dat alle verbindingen goed zijn.

Toch werkt de computer volgens mij zoals het hoort

Link naar reactie
Delen op andere sites

De grafische kaart die je gebruikt is enkel voor Medion van toepassing en is iets lager geklokt dan een 6600.

Heb wat afbeeldingen zitten opzoeken maar kan niet direct een extra stroom aansluiting vinden op deze grafische kaart.

Kan jij wel een extra stroom aansluiting vinden? En is deze wel aanwezig?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om op Uw vraag te kunnen antwoorden ken ik te weinig van computers en electronica

Ik zal in mijn kennissenkring eens rondhoren wie mij hierbij zou kunnen helpen

Ik begrijp best dat het voor U heel moeilijk is om zomaar een oplossing uit de mouw te schudden maar toch bedankt voor de moeite

:top::top::top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.