Ga naar inhoud

NQ voeding op Gibabyte mobo


VDT

Aanbevolen berichten

Ik heb een oude PC met een Gigabyte moederbord (GA-K8NF9-51: GIGABYTE - Motherboard - Socket 939 - GA-K8NF-9 (rev. 1.x). De layout klopt niet helemaal, waarschijnlijk omdat deze PC toendertijd bij de Lidl gekocht is en het een aangepast bord is?

En ik heb nog een voeding liggen van NorthQ: NorthQ : Products : NorthQ 4001 Basic Power.

Zoals te zien zit er een 24-pins blok rechtsonder en een vierkant (4-pins) blokje rechtsboven.

Aan de voeding zitten (oa) twee blokken, een 20 pins en een 4 pins. Op deze blokken staan pijlen waaruit ik opmaak dat ze samen, met de pijlen naar elkaar toe in het 24-pins blok op het moederbord geprikt moeten worden.

Verder zit er aan de voeding nog een blok met 4 pinnen (2x geel, 2x zwart), waarvan ik denk dat die in het blokje rechtsboven moet. En dan zit er nog een 6-pins blok met geel/zwarte draden, waar op het mb geen mogelijkheid zit om te gebruiken.

Dus nu mijn (waarschijnlijk domme) vraag: is deze voeding te gebruiken voor dit mb en zoja, hoe sluit ik dat dan aan?

Alvast bedankt!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan de voeding zitten (oa) twee blokken, een 20 pins en een 4 pins. Op deze blokken staan pijlen waaruit ik opmaak dat ze samen, met de pijlen naar elkaar toe in het 24-pins blok op het moederbord geprikt moeten worden.
Ja deze pijltjes op de connectoeren dienen idd naar mekaar te wijzen als je ze ze aansluit op het moederbord.

De vierkante connector met twee zwarte en twee gele draden dienen om je processor van genoeg stroom te voorzien en die hoort idd in het vierkante blokje rechtsboven.

De 6 polige connector die je vermeld is waarschijnlijk om een grafische kaart van stroom te voorzien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is inmiddels opgelost. De bewuste voeding kwam uit een pc die niet meer startte, waarna ik die verving door de voeding uit de pc genoemd in post 1. De pc startte toen wel op, dus concludeerde ik dat de voeding defect was en ging naar een pc-winkel om een nieuwe te halen. Tot mijn verbazing meldden ze me, toen ze de voeding doorgemeten hadden, dat er niets mee aan de hand was :hmmmm:.

Daarom twijfelde ik wat er nu aan de hand was. Maar voor mijn gevoel kon het toch niets anders zijn dan de voeding, dus toch een nieuwe gehaald, aangesloten en ziedaar, hij kwam weer helemaal tot leven :-)!

Zal de discussie als opgelost markeren.

Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.