Ga naar inhoud

Pc kuisen

Brechtiej

Aanbevolen berichten

Het blijft het echt traag gaan, soms gaat hij op normale snelheid en dan op het ene moment echt zeer traag en hij reageert niet meer. Hij is daarnet automatisch uitgevallen en opnieuw opgestart (kreeg een blauw scherm met witte tekst voor hij uitviel: er stond iets van zware fout gevonden door win32 ofzoiets)Is dit allemaal door de hoge temperatuur? Ik ga eens kijken om hem te ontstoffen, maar ik vrees dat ik een nieuwe ga kopen. Het geraakt echt niet opgelost en ik ga geen onkosten meer doen aan een laptop van meer dan 5 jaar. Of wat denken jullie?

aangepast door kape
dubbelpost verwijderd
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

We gaan eerst proberen om deze weer op de rais te krijgen.

Download Blue Screen View.

Start het programma op.

Je zal nu een overzicht krijgen van de laatste foutmeldingen en Minidumps (.dmp-bestand).

Dubbelklik op het .dmp-bestand dat overeenstemt met het tijdstip waarop je het laatste blauwe scherm kreeg.

Je zal nu een overzicht krijgen.

Selecteer 1 bestand uit de lijst onder Dump File en druk op Ctrl+A

Klik vervolgens op File (Bestand) en daarna op Save Selected Items (geselecteerde items opslaan) (Ctrl+S)

Sla het bestand op je bureaublad op.

Voeg nu het bestand toe aan je volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat het dan voorlpoig maar zo.

Je kan Blue Screen View wel al downloaden en installeren voor toekomstig gebruik.

Bij de volgende uitval/crash met blauw scherm doe je dan het volgende.

Start het programma op.

Je zal nu een overzicht krijgen van de laatste foutmeldingen en Minidumps (.dmp-bestand).

Selecteer het eerste bestand uit de lijst onder Dump File en druk op Ctrl+A

Klik vervolgens op File (Bestand) en daarna op Save Selected Items (geselecteerde items opslaan) (Ctrl+S)

Hoe staat het met de updates?

Heb je die ondertussen kunnen installeren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb pc binnen gedaan bij iemand voor het stof. Blijkbaar zat de verkoeler (?) volledig vol met stof en de rest van pc zat er ook stof. Pc werkt weer zeer vlot + maakt veel minder geluid.

Qua software heeft hij avast! verwijdert (hij zei dat er betere programma's zijn) en er staat nu microsoft security essentials op, is dit beter?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Qua software heeft hij avast! verwijdert (hij zei dat er betere programma's zijn) en er staat nu microsoft security essentials op, is dit beter?
Ik betwijfel het want in de vakliteratuur over virusscanners komt microsoft security essentials niet goed over en bij testen laat hij nogal wat steken vallen.

Avast is ook gratis en stukken beter dan microsoft security essentials; neem dat maar aan van de beveiligingsexperts. (Meer lezen)

Ik zou microsoft security essentials er weer afgooien en opnieuw avast nemen.

Start Blue Screen View op.

Selecteer het eerste bestand uit de lijst onder Dump File en druk op Ctrl+A

aangepast door kweezie wabbit
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou microsoft security essentials er weer afgooien en opnieuw avast nemen.
Heb je hiervoor al iets gedaan?

Ga naar start -alle programma's - bureauaccessoires.

Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

Typ sfc /scannow en druk enter. (let op de spatie voor de / )

Alle windows systeembestanden worden nu gecontroleerd op fouten en indien nodig vervangen door een correcte versie.

Hou de windows installatie cd/dvd bij de hand (als je er een hebt) want er kan om gevraagd worden.

Na de scan krijg je een overzicht van de resutlaten en een verwijzing naar een CBS logbestand.

Typ nu findstr /c:"[sR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.

Let op de spatie voor de / en %windir% en voor en na de >.

Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.

Voeg dit bestandje toe als bijlage aan een volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.