Ga naar inhoud

Pc kuisen

Brechtiej

Aanbevolen berichten

• Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik krijg een error (geen toelating) om het uit te voeren als administrator.

Normaal koop ik morgen een nieuwe pc (mooie actie in Aldi voor zeer goeie pc voor maar 499 euro) zodat ik zeker geen miserie heb met laptop. En intussen ga ik proberen de huidige laptop terug in orde te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal koop ik morgen een nieuwe pc (mooie actie in Aldi voor zeer goeie pc voor maar 499 euro) zodat ik zeker geen miserie heb met laptop
Succes met de aankoop en veel plezier met de nieuwe pc.
Ik krijg een error (geen toelating) om het uit te voeren als administrator.
Je gebruikt nog XP en dan is het normaal voldoende dat je bent ingelogd op een account met administratorrechten om de scan uit te voeren.

Hieronder dus de aangepaste versie voor XP

Ga naar start -alle programma's - bureauaccessoires.

Dubbelklik op het icoon van de opdrachtprompt om het opdrachtprompt te openen.

Typ sfc /scannow en druk enter. (let op de spatie voor de / )

Alle windows systeembestanden worden nu gecontroleerd op fouten en indien nodig vervangen door een correcte versie.

Hou de windows installatie cd/dvd bij de hand (als je er een hebt) want er kan om gevraagd worden.

Na de scan krijg je een overzicht van de resutlaten en een verwijzing naar een CBS logbestand.

Typ nu findstr /c:"[sR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.

Let op de spatie voor de / en %windir% en voor en na de >.

Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.

Voeg dit bestandje toe als bijlage aan een volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.