Ga naar inhoud

[OPGELOST] 2 pc's linken

Aanbevolen berichten

Gast Masters

Neem je DLink router

Steek daar een gewone UTP kabel in & hang er je ene pc aan. Je krijgt op die pc een ip adres als alles goed is (voer even start - uitvoeren "cmd" in en in dat zwart venster voor je "ipconfig /all" in. Allemaal zonder de "jes. Schrijf daaruit je ip adres over).

Doe met de andere pc hetzelfde. Normaal gaan beide ipadressen beginnen met 192.168.x.x. Dan pas kan netscan een andere pc zien staan die aan staat, daarvoor kan hij ze uiteraard niet zien. Eens je netwerk in orde is, dan kan je kijken voor bestandsdeling aan te zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 27
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

het lukt me echt niet :( ik heb dat gedaan maar alle ip's zij hetzelfde

ik zal effe meer info geven dus mijn internet zit in mijn draadloze router en mijn laptop zit dus op draadloze verbinding en mijn pc is gewoon met een internetkabel aangesloten op een router

zou dit dan gaan of moeten ze alle 2 met kabel zijn aangesloten ? aan mijn router

Link naar reactie
Delen op andere sites

sluit beide toestellen aan zoals hierboven door masters gezegd. pc bedraad en laptop draadloos speelt geen rol.

ga naar start --> uitvoeren en tik "cmd".

in het zwarte dosscherm tik je nu ipconfig.

nu zal je je ip adres van je pc zien en ook subnetmask en gateway.

de ip's van laptop en pc moeten verschillend zijn.

laat ons iets weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

sluit beide toestellen aan zoals hierboven door masters gezegd. pc bedraad en laptop draadloos speelt geen rol.

ga naar start --> uitvoeren en tik "cmd".

in het zwarte dosscherm tik je nu ipconfig.

nu zal je je ip adres van je pc zien en ook subnetmask en gateway.

de ip's van laptop en pc moeten verschillend zijn.

laat ons iets weten.

echt ze zijn juist hetzelfde alle getallen zijn hetzelfde

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Masters

welke zijn het nu? 192.168.x.x?

(dat het dezelfde zijn is logisch als er een pc uit staat, aangezien je router gewoon IP adressen uitdeelt aan de pc's die hij heeft, dus de eerste die er aan hangt krijgt normaal 192.168.0.1. Als je de ene keer je laptop eraan hangen hebt en dat is alles, en de andere keer je desktop en dat is alles, dan gaat die inderdaad die toestellen van dezelfde ip adressen voorzien. Tijdens het instellen van een netwerk gewoon alle pc's aan laten staan, dat is nog zo handig).

Ga dan op je XP pc naar de map/schijf die gedeeld moet worden met je nieuwe pc, doe daar rechtermuisklik & dan delen & beveiliging. Duidt daar "van deze map een gedeelde netwerkmap maken" aan, en bevestig. Hij gaat iets zeggen dat je het niet niet met een wizard doet & dat er risico is, gewoon aanvaarden.

Dan op je Vista pc naar je volledige netwerk gaan, en dan zou normaal je XP pc zichtbaar moeten staan (ik weet echter niet precies waar dat zit in vista, dat zal iemand anders wel kunnen zeggen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 pc's rechstreeks koppelen via netwerkkaart doe je met een UTP Crossed kabel.

Dan zorg je dat op beide het MS IPX/SPX protocol geinstalleerd is. (dan moet je niet klooien met tcp/ip addressen)

Verder staat alles standaard. Je hebt zowel in XP als Vista Openbare Mappen en die kan je van elkaar altijd zien op het netwerk. (2 pc's)

Wel moet je dezelfde werkgroep naam hebben. En dat is het ongeveer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.