Ga naar inhoud

Benodigde DLL Bestanden voor Kernel laden (na hal.dll, ntoskrnel.exe en boot.ini)

ColtMc

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb me net geregistreerd omdat ik gewoon geen idee meer heb wat ik moet doen, en niet al mijn bestanden wil kwijt geraken met bv. Windows XP opnieuw te installeren ofzo.

Heb hier het ganse weekend geprobeerd mijn problemen te 'fixen' met behulp van google, maar kan nie meer verder.

Even de situatie schetsen:

Ik heb een Windows XP versie die door een maat van mij al een 3 of 4 jaar geleden werd geïnstalleerd, en hij heeft die Xp CD niet meer.

Een paar dagen geleden toen ik mijn pc opstartte, kreeg ik een bericht op een zwart scherm dat mijn hal.dll bestand in mijn system32 folder beschadigd was of er niet was.

Ik installeerde dus Ubuntu op een USB Stick, om zo mijn pc op starten en online te geraken. Ik heb toen een hal.dll file van het internet gehaald, en deze in de system32 folder geplaatst.

PC opnieuw opgestart, duimen, maar ineens was ntoskrnl.exe de boosdoener, met dezelfde melding als mijn hal.dll bestand.

Online gezocht voor een XP iso met 'recovery console' optie. Eens dat ik mijn schijf heb kunnen branden, heb ik de 'expand' command gedaan in mijn recovery console om zo het ntoskrnl.exe te vervangen.

Nog eens opnieuw opgestart, krijg ik nu het bericht wat in de titel staat.

Ik heb nog even boot.ini verwijderd en opnieuw laten maken, maar het bericht blijft.

Iemand enig idee of ik nog iets kan proberen, of gewoon binnenbrengen die handel?

Bedankt voor het lezen en hopelijk kan iemand een oplossing vinden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.