Ga naar inhoud

XP start niet op.

Gast sakkevdw

Aanbevolen berichten

Gast sakkevdw

Hey, ik heb een uitdaging voor de echte pc-kenners.

Momenteel heb ik windows xp staan als besturingssysteem.

Elke keer ik mijn pc opstart, start ie opnieuw op na het laden van windows .

Heb eerst de functie "opnieuw opstarten bij systeemcrash uitschakelen " ingeschakeld en daarna allemaal eens uitgeprobeert, lukte allemaal niet. Nu valt de pc gewoon uit na het laden van het windows besturingssyteem ipv dat ie opnieuw opstart.

Ik heb geen enkel idee aan wat het kan liggen..

Greetz,

Sander.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Masters

Heb je dit systeem al langer (en hoe oud is het) en had je er daarvoor ook last van?

Heb je recent iets aan de hardware veranderd?

Kan je de temperaturen en de spanning van je voeding eens controleren (dat kan met Download SpeedFan - Access temperature sensor in your computer )? Het kan zijn dat je voeding te weinig stroom geeft, of dat je processor te warm loopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast sakkevdw

RAM geheugen heeft het niet te maken denk ik,

ik heb het systeem nog maar 6 maanden (XP pro) en onlangs een nieuwe voeding gestoken. M'n pc is ook zelf samengesteld bij tones, maar werkte perfect tot ik per ongeluk mijn stroomtoevoer veranderde en de voeding naar de ***** helpte :s Sindsdien met de nieuwe voeding doet hij wel raar in het opstarten. Hij moet percies eerst een kwartier opwarmen, dan moet ik hem opnieuw opstarten en dan start XP zonder problemen op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk heb je niet alleen je voeding naar de vaantjes geholpen maar ook je moederbord.

Misschien lijkt het niet alsof er iets mis is maar is het wel zo.

Als je je RAM geheugen wilt testen gaat dat via een programma'tje memtest86 , gewoon eeen nacht laten lopen en dan hopen dat er geen error's zijn.

Ik denk dus dat je moederbord stuk is, kijk anders eens of er sporen zijn van zaken die zijn doorgebrand.

Grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast sakkevdw
Waarschijnlijk heb je niet alleen je voeding naar de vaantjes geholpen maar ook je moederbord.

Misschien lijkt het niet alsof er iets mis is maar is het wel zo.

Als je je RAM geheugen wilt testen gaat dat via een programma'tje memtest86 , gewoon eeen nacht laten lopen en dan hopen dat er geen error's zijn.

Ik denk dus dat je moederbord stuk is, kijk anders eens of er sporen zijn van zaken die zijn doorgebrand.

Grtz

Op het moederbord zelf heb ik al gecheckt en dat is niet het geval. Wat memtest86 betreft, dat zal ook niet gaan want ik geraak niet in windows :s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ow sorry even niet nagedacht dat je niet op XP kan.

Er hoeven natuurlijk geen zichtbare sporen te zijn.

Ik kan natuurlijk ook niet verzekeren dat het alleen je moederbord is of ook nog je RAM enzo...

Maar hoe heb je dan je voeding stuk gekregen?

En wat zijn de specs van je pc?

Grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast sakkevdw
Ow sorry even niet nagedacht dat je niet op XP kan.

Er hoeven natuurlijk geen zichtbare sporen te zijn.

Ik kan natuurlijk ook niet verzekeren dat het alleen je moederbord is of ook nog je RAM enzo...

Maar hoe heb je dan je voeding stuk gekregen?

En wat zijn de specs van je pc?

Grtz

Stroomtoevoer op 180V gezet ipv op 230v ofzo..

MSI moederbord, maar specificaties ken ik niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.