Ga naar inhoud

XP start niet op.

Gast sakkevdw

Aanbevolen berichten

Gast sakkevdw
Ik zou eens terug naar Tones gaan en de situatie uitleggen.

Ik denk niet dat je nog veel voor je pc kan doen...

Het merk van je moederbord maakt niet veel uit maar wel het merk van je voeding, weet je dat toevallig?

Grtz

Ik zout echt louche vinden moest er iets mis zijn met het moederbord, na installatie van de nieuwe voeding ging hij goed. Nu ineens doet ie moeilijk :s.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Masters

memtest kan je wel uitvoeren, die hebben een bootable iso staan waarbij je in principe zelfs geen harde schijf of iets (dus ook geen windows) moet staan hebben om het te gebruiken.

Memtest86.com - Memory Diagnostic

Gewoon de bootable image downloaden, en die iso file naar een CD Branden (.iso is een image, dus niet branden zoals een normale file met nero, maar de wizard afsluiten & dan bestand - openen), en daarvan starten.

Ik vrees echter dat het inderdaad je moederbord zal zijn die gesneuveld is, dus in dat geval controleer je best even je ram op een ander moederbord (of laat je het in tones ff checken, lijkt me niet dat ze daar moeilijk over gaan doen).

Dat is nu het handige aan de voedingen met een automatische omschakeling; daar zit geen knopje aan om hem op 115v te zetten. Gewoon tussen de 100 en de 240v er in steken (aan 50à60 hz) en ze werken goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast sakkevdw
memtest kan je wel uitvoeren, die hebben een bootable iso staan waarbij je in principe zelfs geen harde schijf of iets (dus ook geen windows) moet staan hebben om het te gebruiken.

Memtest86.com - Memory Diagnostic

Gewoon de bootable image downloaden, en die iso file naar een CD Branden (.iso is een image, dus niet branden zoals een normale file met nero, maar de wizard afsluiten & dan bestand - openen), en daarvan starten.

Ik vrees echter dat het inderdaad je moederbord zal zijn die gesneuveld is, dus in dat geval controleer je best even je ram op een ander moederbord (of laat je het in tones ff checken, lijkt me niet dat ze daar moeilijk over gaan doen).

Dat is nu het handige aan de voedingen met een automatische omschakeling; daar zit geen knopje aan om hem op 115v te zetten. Gewoon tussen de 100 en de 240v er in steken (aan 50à60 hz) en ze werken goed.

Ok zal er eens mee naar Tones gaan dan en laten checken.

Bedankt allemaal! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast sakkevdw
Waarom probeer je niet via de cd van XP een windows repair uit te voeren. Dan word de hele configuratie opnieuw geinstalleerd en je data en programma's blijven staan.

Zal de snelste oplossing zijn voor je probleem.

Hoe voer ik deze uit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je start op vanop de cd.

Laat de cd opstarten, tot hij aan het scherm komt.

winxp01.bmp

Daar kies je voor R van Repair (sorry is Engels voorbeeld)

Alles lijkt erop of je nu XP aan het installeren bent. Dus net dezelfde schermen.

Gewoon alles doorlopen, dus je hebt de sleutel ook nodig.

Op het einde, heb je dan hopelijk een werkende versie.

En alle data en programma's staan er nog.

Je moet wel de updates opnieuw uitvoeren via windows update.

Waarschijnlijk gaat dat niet lukken, hij download z wel maar installeerd ze niet.

Maar dat is een ander probleem en als je zover bent laat je het maar weten.

Eerst kijken of je door deze procedure doorheen kan lopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.