Ga naar inhoud

Harde schijf verdwenen in Deze Computer

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

ik stel mezelf even voor aangezien ik nieuw ben op het forum.

Guillaume Van de Walle , 18 jaar, afkomstig uit Kortrijk en ik heb een standaard kennis van pc :)

Het probleem :

Sinds enkele dagen gebeurd er iets vreemd met mijn pc , bij het opstarten komt er een harde tuut toon uit de desktop , waarvan ik geen idee heb waar het precies vandaan zou komen ...

Naast dit merkte ik op dat er een harde schijf niet meer terug te vinden is in Deze Computer , dit was een schijf genaamd :E , nu is die :E het cd/dvd rom icoon geworden.

Er staan heel wat belangerijke gegevens opgeslagen op die harde schijf ...

Iemand die een oplossing heeft ?

Met vriendelijke groeten !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag guillaumevandewalle,

welkom bij PC-Helpforum!

Probeer eens op deze manier je schijf terug zichtbaar te maken. Staat deze bij Schijfbeheer zonder stationletter?

Sinds enkele dagen gebeurd er iets vreemd met mijn pc , bij het opstarten komt er een harde tuut toon uit de desktop , waarvan ik geen idee heb waar het precies vandaan zou komen ...

Wanneer krijgt u deze 'biepjes'? Voordat het windows logo verschijnt tijdens het opstarten, of direct na het opzetten van de pc?

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met RAID kun je meerdere schijven samen gebruiken of samen laten werken

RAID-0 dan gebruik je b.v twee harde schijven en geeft dit een snelheids voordeel.

RAID-1 Dan maak je in principe steeds een kopie op de tweede harde schijf en geeft dit extra beveiliging tegen data verlies.

Kun je ongeveer zeggen wat voor harde schijven in je pc zitten en hoeveel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaat het om een zelf samengestelde PC of een merk-pc zoals HP, acer enz....

Kun je wel nog in Windows geraken en werken? Voer dan eens het volgende uit?

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

speccy.png

Als je niet wil dat Google Chrome op je pc als standaard webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijkbaar is er één HD aangesloten via de SATA controller op het moederbord en de andere twee via de Adaptec RAID controller.

Als ik het goed kan zien staat er op je scherm zoals te zien in het filmpje wat je post

Following Arrays have missing required members and cannot be configured ARRAY??-RAID-0

Het geluid wat je hoort is een alarm functie van de Adaptec RAID controller en geeft aan dat er wel degelijk iets mis is.

Als je in de pc kast kijkt zie je dan op de RAID controller insteek kaart meerdere leds, knipperen deze leds??

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.