Ga naar inhoud

Partities verwijderen

Tjoeptjie

Aanbevolen berichten

Beste computervrienden

Bij het installeren van mijn Windows 7 wou ik mijn partities samenvoegen...

Ik heb namelijk een harde schijf met 160 Gb maar ik heb nu maar 75Gb beschikbaar. Hoe kan ik deze samenvoegen zonder dat ik gegevens verlies en mijn besturingssysteem terug moet installeren...

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Kan je een printscreen maken van schijfbeheer en die in een volgend bericht plaatsen?

Schijfbeheer bereik je via start-> configuratiescherm-> systeembeheer-> computerbeheer.

Klik daar op schijfbeheer.

Zou toch graag een printscreen er van zien.

Hoe je dat doet lees je hier.

Hoe je die afbeelding in een volgend bericht kan plaatsen lees je hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Windows 7 zou je de niet toegewezen ruimte moeten kunnen toevoegen aan een andere partitie door in schijfbeheer op de schijf te klikken met de rechtermuisknop die je wil groter maken en te kiezen voor volume uitbreiden...

Wil je de C uitbreiden, en de functie volume uitbreiden is niet beschikbaar volg dan de tip in dit topic.

Link naar reactie
Delen op andere sites

clarkie, ik heb via partition wizard een deel van de partitie kunnen goedmaken. Maar mijn harde schijf is nog altijd in twee verdeeld en ik krijg ze zelfs met partition wizard niet tot één. Of anders doe ik iets verkeerd... ik heb er een nieuw printscreen bijgevoegd:post-36740-1417705292,3399_thumb.jpg

- - - Updated - - -

Vorige printscreen was de verkeerde...dit is de juistepost-36740-1417705292,4287_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

De volledige capaciteit van schijf 1 is verdeeld tussen partitie C (met windows op) en een partitie zonder schijfletter.

Om alle ruimte aan de C partitie toe te kennen, ga je als vogt te werk.

Start partition wizard

Selecteer de partitie zonder schijfletter en klik in het menu Operations op remove partition.

Klik op OK.

Selecteer dan de C partitie en klik in het menu weer op move/resize partition.

Op de balk van de schijf zie je nu een grijze zone voor de C partitie.

Sleep met de muis nu de linkerkant van de C partitie tot aan het begin van de grijze zone.

Klik op OK.

Links onderaan in het kadertje Operations Pending staan nu 2 lijnen.

Klik onder dat kader op Apply (toepassen), bevestig dat je de acties wil uitvoeren en sta toe dat de pc herstart wordt.

Na het herstarten worden de aanpassingen uitgevoerd en je kan het verloop volgen op het scherm.

Als de aanpassingen zijn uitgevoerd, zal de pc opnieuw opstarten met de nieuwe schijfindeling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Dag Tjoeptjie,

Is je probleem opgelost?

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen…:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste clarkie en kweezie sorry voor het late antwoord... Ik heb ook nu pas jullie oplossing geprobeerd. Maar zonder resultaat, ik kreeg alles gedaan wat kweezie zei met de partition wizard, maar vanaf dat mijn pc herstart werd, moest ik een boot device insteken.

Ik heb mijn dvd-rom van Windows er in gestoken en windows hersteld, maar daarna kreeg ik het bericht dat er wijzigingen werden aangebracht en dat partition wizard de wijzigingen niet kon doorvoeren...

Nu heb ik eigenlijk een ander probleem en het zou idealer zijn als we dit kunnen oplossen, dan kan ik mijn c-schijf gewoon formateren...

Ik heb namelijk voor back-up een schijf van 500Gb nog in mijn pc zitten. Nu is die bijna vol, dus heb ik een nieuwe gekocht van 3TB. Ik heb alles overgezet van mijn 500Gb naar mijn 3Tb, maar nu heb ik maar 2TB ter beschikking...?

Ik heb met de partition wizard geprobeerd zoals jullie zeiden met mijn C-schijf, maar dan krijg ik het bericht: This disk uses MBR format, the disk space beyond 2TB will be unusable...

Nu zou ik graag mijn volle 3TB benutten en om het probleem van de baan te helpen van mijn C-schijf zou ik mijn schijf van 500Gb willen gebruiken voor mijn Windows en mijn C-schijf er tussen uit halen... Is dit mogelijk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.