Ga naar inhoud

Partities verwijderen

Tjoeptjie

Aanbevolen berichten

• 2 weken later...
  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dan zullen we moeten proberen om de disk om te zetten naar het GPT betandssysteem.

Daarvoor moet wel de schijf leeg zijn; er mogen partities op staan maar verder geen bestanden.

Maak dus de schijf leeg en als je wil mag je de partities ook verwijderen.

Kijk nu of je de disk in schijfbeheer kan formatteren in het GPT betandssysteem.

Als dat lukt, zou nu de volledige capaciteit van de disk moeten beschikbaar zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 1 maand later...
Dan zullen we moeten proberen om de disk om te zetten naar het GPT betandssysteem.

Daarvoor moet wel de schijf leeg zijn; er mogen partities op staan maar verder geen bestanden.

Maak dus de schijf leeg en als je wil mag je de partities ook verwijderen.

Kijk nu of je de disk in schijfbeheer kan formatteren in het GPT betandssysteem.

Als dat lukt, zou nu de volledige capaciteit van de disk moeten beschikbaar zijn.

De schijf word geconverteerd naar GPT indeling , niet geformateerd.

Een schijf die verdeeld is in meerdere partities kan niet geconverteerd worden naar GPT

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 1 maand later...
  • 3 maanden later...

Nu heb ik eindelijk de tijd gevonden om mijn d-schijf te clonen naar mijn nieuwe schijf van 3TB. Ik heb mijn d-schijf daarna geformatteerd en toen kreeg ik ineens de melding NTDLR-ontbreekt, druk ctrl+alt+del op opnieuw op te starten. Aan mijn c-schijf ben ik niet aan geweest...

Nu als ik mijn BIOS open, lees ik dat mijn lege, d-schijf, als IDE-master staat aangegeven...

Heb ik geprobeerd om het op te lossen door mijn d-schijf uit mijn desktop te verwijderen, maar nu doet hij niets meer, als ik op de power-knop druk...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.