Ga naar inhoud

oude harde schijf


folky

Aanbevolen berichten

volgens mij staan daar nog veel foto's op,zou deze toch graag behouden.als ik initialiseer,behoud ik dan alles of ben ik dan alles kwijt.

Als je er niet aan kan, ben je toch ook alles kwijt :-)

Probeer eerst de schijf te initialiseren en kijk dan of je er op kan en de bestanden openen of de foto's bekijken.

Indien gevraagd wordt om de schijf te formatteren, mag je dat doen.

Dan download en installeer je Recuva

Recuva is een tool waarmee je gewiste bestanden kan terughalen, zelfs van een geformatteerde schijf.

Hier heb je nog een handleiding voor Recuva.

Het is geen 100% garantie dat alle bestanden/foto's kunnen gerecupereerd worden maar het is in elk geval beter dan niets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 24
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Voordat je de schijf gaat formateren zou je eerst kunnen proberen de bestanden terug te halen met een Linux LiveCD.

Ook als je niet bekend bent met Linux is dit vrij eenvoudig. En zeker het proberen waard. Linux kan vaak schijven lezen die Windows niet meer herkent door bijv. een beschadiging.

Als je gaat formateren kan het gebeuren dat de bestanden verder beschadigd worden en dat Recuva niet alle bestanden kan terughalen.

Het proberen van een LiveCD is risico-loos. Er wordt immers niets ge"installeerd.

Hier lees je iets meer over Linux. En dan even Control+F live-cd. Eenmaal opgestart open je een bestandsmanager en kopieert alle bestanden naar een externe schijf.

Mocht je daar hulp bij nodig hebben, horen we dat graag

Link naar reactie
Delen op andere sites

amaai da werkt precies ook nie,als ik mijn pc opstart kan ik kiezen tss windows en ubunti,kies ubunti en het moment dat ik het scherm krijg van ubunti om mijn paswoord in te geven loopt mijn pc vast.op dat moment steekt mijn schijf zelfs niet in????:hmmmm:

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.