Ga naar inhoud

oude harde schijf


folky

Aanbevolen berichten

Heb je opgestart met de CD en dan in het welkomstmenu gekozen voor uitproberen?

Zoals jij het uitlegt (kiezen tussen Win en ubuntu en vraagt om password) lijkt het alsof je Ubuntu hebt geinstalleerd naast Windows (dualboot).

Wat heb je exact gedaan? Welke ISO heb je gedownload? En welke optie koos je in het welkomstscherm?

aangepast door Chato
typo
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 24
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

zal hem dus moeten verwijderen

Linux kun je niet zomaar verwijderen als je het als dualboot hebt geinstalleerd. Als je alle bestanden van ubuntu met de verkenner verwijdert, zal Windows niet meer goed opstarten.

Dat komt doordat Linux een ander bestandssysteem gebruikt (ext) en dat kan Windows niet uitlezen. Andersom kan wel: Linux kan elk Windows-bestandssysteem lezen (NTFS bijvoorbeeld). Daarom heeft Linux de taak van het opstarten opzich genomen. Windows kan dat immers niet meer.

Dus niet zomaar verwijderen! Wil je dat tóch, maak dan een nieuw topic aan zodat wij je kunne helpen om je MBR te herstellen.

Kun je Ubuntu opstarten en dan bij je Windows-schijf komen?

Maak dan een backup van je bestanden.

Als je daar hulp bij nodig hebt, horen we het wel

aangepast door Chato
Link naar reactie
Delen op andere sites

oeps heb ik al verwijderd,weer geen geduld,zat een uninstall bij hetgene ik heb gedownload.zal wachten tot morgen en kijken voor een cd zodoende ik het kan branden en dan kiezen voor uitproberen.

goh amaai dacht dat het allemaal toch iets simpeler zou zijn :hmmmm:

alvast heel erg bedankt

hou je op de hoogte

groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.