Ga naar inhoud

Harde schijf hoofdjes parkeren heel vaak.

domini99

Aanbevolen berichten

oke. hoewel het probleem niet bij de harde schijf leek te liggen, is ie er volgens mij wel mee gestopt :-(

Mijn laptop start namelijk niet meer op, na de bios post gaat ie naar een scherm met de tekst "Operating system missing"

de harde schijf word wel herkend, maar kan niet opstarten

ik heb al met een linux-live cd geprobeerd bij de harde schijf te komen maar de harde schijf ratelde even en maakte een raar geluid, en daarna zei linux "can't acces 58,7 gb file system; read/write error"

wat kan ik nog doen? er stonden geen belangrijke bestanden op. zal ik morgen eens proberen de boel te herinstalleren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke, ik heb met veel moeite windows 8 geinstalleerd, de installatie duurde 3 uur, en verderest was de computer scheittraag.

met veel moeite heb ik nog eens hd tune gedraait, en meer dan 10 blokjes waren rood.

denk dat het tijd word voor een nieuwe hare schijf...

Ik verdenk de harde schijf van een headcrash. zal ik hem eens langs de data-service brengen?

aangepast door domini99
Link naar reactie
Delen op andere sites

zal ik hem eens langs de data-service brengen?

Dat zou je kunnen, maar maak dan duidelijke afspraken wat betreft het kostenplaatje en hou rekening met het feit dat een fonkelnieuwe HDD (320 GB - 7200 RPM, dus met 4-dubbele opslagcapaciteit van je huidige HDD) "amper" een kleine €40 kost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok ik heb in ieder geval al een nieuwe harde schijf, en ik heb windows 8 geinstalleerd :-)

de harde schijf hebben ze snel onderzocht, en dit is de uitkomst:

er was iets mis met het leeshoofdje, waardoor deze ging trillen als hij stilhing boven de schijf.

daarom sloeg ie snel terug naar zijn parkeerpositie. daarom parkeerde hij dus zoveel.

maar die ene keer is ie net niet snel genoeg geparkeerd en heeft de schijf geraakt. headcrash.

toen viel er niks meer van te redden en zat er een kras in mijn schijf. en het hoofdje heeft chronische hoofdpijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de feedback...eind goed, al goed ! ;-)

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop "Markeer als opgelost", die je links onderaan kan terugvinden … zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen …:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.