Ga naar inhoud

trage pc


Aanbevolen berichten

  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Dag anatool,

We zullen eerst eens nagaan of malware of virussen de oorzaak zijn van je probleem.

1. Download HijackThis. (klik er op)

Klik op HijackThis.msi en de download start automatisch na 5 seconden.

Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren".

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

Als je geen netwerkverbinding meer hebt, kan je de download doen met een andere pc en het bestand met een usb stick overbrengen

Als je enkel nog in veilige modus kan werken, moet je de executable (HijackThis.exe) downloaden.

Sla deze op in een nieuwe map op de C schijf (bvb C:\hijackthis) en start hijackthis dan vanaf deze map.

De logjes kan je dan ook in die map terugvinden.


2. Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten. (lees eerst de rode tekst hieronder!)

Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis of C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis. (Bekijk hier de afbeelding ---> Klik hier)


3. Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert (Kape of Kweezie Wabbit) nagekeken en begeleidt hij jou verder door het ganse proces.

Tip!

Wil je in woord en beeld weten hoe je een logje met HijackThis maakt en plaatst op het forum, klik dan HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Anatool,

De laatste dagen hebben we problemen met het verzenden van berichten naar je mailbox. Blijkbaar is hij momenteel niet bereikbaar of overvol, zodat onze reacties op je vragen je niet meer kunnen bereiken.

Zou je dit a.u.b. eens willen nakijken en eventueel actie ondernemen, zodat we weer - langs de normale weg van mailberichten - met jou kunnen communiceren. Dank bij voorbaat !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.4

Scan saved at 11:50:59, on 26/01/2013

Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)

MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.6001.18702)

Boot mode: Normal

Running processes:

C:\WINDOWS\System32\smss.exe

C:\WINDOWS\SYSTEM32\winlogon.exe

C:\WINDOWS\system32\services.exe

C:\WINDOWS\system32\lsass.exe

C:\WINDOWS\system32\svchost.exe

C:\WINDOWS\system32\svchost.exe

C:\Program Files\Panda Security\Panda Antivirus Pro 2013\TPSrv.exe

C:\PROGRAM FILES\PANDA SECURITY\PANDA ANTIVIRUS PRO 2013\WebProxy.exe

C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe

C:\Program Files\Common Files\logishrd\LVMVFM\UMVPFSrv.exe

C:\Program Files\Malwarebytes' Anti-Malware\mbamscheduler.exe

C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\VS7DEBUG\mdm.exe

C:\Program Files\CDBurnerXP\NMSAccessU.exe

C:\Program Files\Panda Security\Panda Antivirus Pro 2013\PsCtrls.exe

C:\Program Files\Panda Security\Panda Antivirus Pro 2013\PavFnSvr.exe

C:\Program Files\Common Files\Panda Security\PavShld\pavprsrv.exe

C:\Program Files\Panda Security\Panda Antivirus Pro 2013\Firewall\PSHOST.EXE

C:\Program Files\Panda Security\Panda Antivirus Pro 2013\PsImSvc.exe

C:\Program Files\Panda Security\Panda Antivirus Pro 2013\PskSvc.exe

C:\WINDOWS\system32\svchost.exe

C:\WINDOWS\Explorer.EXE

C:\Program Files\Panda Security\Panda Antivirus Pro 2013\pavsrvx86.exe

C:\Program Files\Panda Security\Panda Antivirus Pro 2013\AVENGINE.EXE

C:\WINDOWS\system32\igfxtray.exe

C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe

C:\WINDOWS\system32\igfxpers.exe

C:\Program Files\Panda Security\Panda Antivirus Pro 2013\APVXDWIN.EXE

C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe

C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis\HiJackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = about:blank

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = c:\windows\blank.htm

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = c:\windows\blank.htm

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koppelingen

O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll

O4 - HKLM\..\Run: [igfxTray] C:\WINDOWS\system32\igfxtray.exe

O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe

O4 - HKLM\..\Run: [Persistence] C:\WINDOWS\system32\igfxpers.exe

O4 - HKLM\..\Run: [Adobe ARM] "C:\Program Files\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe

O4 - HKLM\..\Run: [APVXDWIN] "C:\Program Files\Panda Security\Panda Antivirus Pro 2013\APVXDWIN.EXE" /s

O4 - HKLM\..\Run: [sCANINICIO] "C:\Program Files\Panda Security\Panda Antivirus Pro 2013\Inicio.exe"

O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe

O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Lokale service')

O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Netwerkservice')

O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')

O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')

O8 - Extra context menu item: Add to Google Photos Screensa&ver - res://C:\WINDOWS\system32\GPhotos.scr/200

O8 - Extra context menu item: E&xporteren naar Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\EXCEL.EXE/3000

O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\REFIEBAR.DLL

O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe

O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe

O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe

O22 - SharedTaskScheduler: Preloader van browseui - {438755C2-A8BA-11D1-B96B-00A0C90312E1} - C:\WINDOWS\system32\browseui.dll

O22 - SharedTaskScheduler: Cache-daemon voor onderdeelcategorieën - {8C7461EF-2B13-11d2-BE35-3078302C2030} - C:\WINDOWS\system32\browseui.dll

O23 - Service: Adobe Flash Player Update Service (AdobeFlashPlayerUpdateSvc) - Adobe Systems Incorporated - C:\WINDOWS\system32\Macromed\Flash\FlashPlayerUpdateService.exe

O23 - Service: BrYNSvc - Brother Industries, Ltd. - C:\Program Files\Browny02\BrYNSvc.exe

O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Program Files\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe

O23 - Service: MBAMScheduler - Malwarebytes Corporation - C:\Program Files\Malwarebytes' Anti-Malware\mbamscheduler.exe

O23 - Service: MBAMService - Malwarebytes Corporation - C:\Program Files\Malwarebytes' Anti-Malware\mbamservice.exe

O23 - Service: Mozilla Maintenance Service (MozillaMaintenance) - Mozilla Foundation - C:\Program Files\Mozilla Maintenance Service\maintenanceservice.exe

O23 - Service: NMSAccess - Unknown owner - C:\Program Files\CDBurnerXP\NMSAccessU.exe

O23 - Service: Panda Software Controller - Panda Security, S.L. - C:\Program Files\Panda Security\Panda Antivirus Pro 2013\PsCtrls.exe

O23 - Service: Panda Function Service (PAVFNSVR) - Unknown owner - C:\Program Files\Panda Security\Panda Antivirus Pro 2013\PavFnSvr.exe

O23 - Service: Panda Process Protection Service (PavPrSrv) - Unknown owner - C:\Program Files\Common Files\Panda Security\PavShld\pavprsrv.exe

O23 - Service: Panda On-Access Anti-Malware Service (PAVSRV) - Panda Security, S.L. - C:\Program Files\Panda Security\Panda Antivirus Pro 2013\pavsrvx86.exe

O23 - Service: Panda Host Service (PSHost) - Unknown owner - C:\Program Files\Panda Security\Panda Antivirus Pro 2013\Firewall\PSHOST.EXE

O23 - Service: Panda IManager Service (PSIMSVC) - Panda Security S.L. - C:\Program Files\Panda Security\Panda Antivirus Pro 2013\PsImSvc.exe

O23 - Service: Panda PSK service (PskSvcRetail) - Panda Security, S.L. - C:\Program Files\Panda Security\Panda Antivirus Pro 2013\PskSvc.exe

O23 - Service: Panda TPSrv (TPSrv) - Panda Security, S.L. - C:\Program Files\Panda Security\Panda Antivirus Pro 2013\TPSrv.exe

O23 - Service: UMVPFSrv - Logitech Inc. - C:\Program Files\Common Files\logishrd\LVMVFM\UMVPFSrv.exe

--

End of file - 6419 bytes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download ComboFix van één van deze locaties:

Link 1

Link 2

* BELANGRIJK !!! Sla ComboFix.exe op je Bureaublad op

1. Schakel alle antivirus- en antispywareprogramma's uit, want anders kunnen ze misschien conflicteren met ComboFix. Hier is een handleiding over hoe je ze kan uitschakelen:

Klik hier

Als het je niet lukt om ze uit te schakelen, ga dan gewoon door naar de volgende stap.

2. Dubbelklik op ComboFix.exe en volg de meldingen op het scherm.

3. ComboFix zal controleren of dat de Microsoft Windows Recovery Console reeds is geïnstalleerd.

**Let op: Als de Microsoft Windows Recovery Console al is geïnstalleerd, dan krijg je de volgende schermen niet te zien en zal ComboFix automatisch verder gaan met het scannen naar malware.

4. Volg de meldingen op het scherm om ComboFix de Microsoft Windows Recovery Console te laten downloaden en installeren.

cf-rc-auto.jpg

Je krijgt de volgende melding te zien wanneer ComboFix de Microsoft Windows Recovery Console succesvol heeft geïnstalleerd:

rc-auto-done.jpg

Klik op Ja om verder te gaan met het scannen naar malware.

5. Wanneer ComboFix klaar is, zal het een logbestand voor je maken. Post de inhoud van dit logbestand (te vinden als C:\ComboFix.txt) in je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hi quys,

probleemkes hoor...combofix link 1 ging niet,dan heb ik link 2 gedaan ( inclusief update,want hij vroeg dit),na scannen het bekende "windows wordt herstart...gelieve te wachten",maar dit heeft echt 2 uren geduurd,ik vond dat wel heel lang ( en verdacht)...pc uitgeschakeld via de knop. mijn antivrus geeft als melding dat ik niet beschermd ben ...ik zend dit bericht via mijn laptop.ik zal moeten heb nu combofix gedownload via softpedia,maar heb een gevoel dat ik terug heel heel lang zal wachten en dat het niet zal gaan,intussen ligt hij nu een 15 minuutjes aan ...wat moet ik doen?...ik zend dit bericht via mijn laptop.

groeten anatool.

aangepast door anatool
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voer voor de zekerheid dit even uit op de PC:

Download de Emsisoft Emergency Kit naar het bureaublad en pak het ZIP bestand uit.

  • Open de map "EmsisoftEmergencyKit" en dubbelklik op "Start.exe"
  • Klik nu op "Emergency Kit Scanner" u krijg nu een melding dat het is aanbevolen om eerst te updaten sta dit toe door te klikken op "Ja"
    4f8d1a3bd3fbd-EmsisoftEK11.jpg
  • Als de update gereed is en de melding "Update process is succesvol afgerond" verschijnt klikt u op "menu" en dan op "Scan PC"
  • Selecteer de optie "Diep" als deze niet standaard al zo is ingesteld.
  • Klik Nu op de knop "Scan" en doe verder niets op de computer tijdens het scannen, deze scan kan een geruime tijd in beslag nemen dus wacht dit geduldig af.
  • Het venster met de waarschuwing over een verhoogd risico kunt u sluiten als de scan gereed is.
  • Zorg ervoor dat alle gevonden items zijn aangevinkt en druk dan op de knop "verwijder geselecteerde" u zal nu de volgende melding krijgen maar klik hier op "Ja"
    4f8d1a4d61ffa-EmsisoftEK2.jpg
  • Als het verwijderen gereed is klikt u op de knop "View report" en selecteert u het tekstbestand van deze scan met de naam zoals: a2scan_110730-111615.txt
  • Plaats de inhoud van dit LOG bestand straks in uw volgende bericht.
  • Herstart nu de computer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

thanks kape zal dit straks doen.maar amaai dat is mij hier nogal troep hoor: spyware en 4 virussen momenteel nu (antivirus aan het scannen:

ulp en Ondersteuning | Beveiliging | Microsoft Update

Stopfout (blauw scherm) veroorzaakt door een apparaat of stuurprogramma

Dit bericht wordt weergegeven, omdat een hardwareapparaat, het bijbehorende stuurprogramma of gerelateerde software een stopfout heeft veroorzaakt. Dit wordt ook wel een blauw scherm genoemd. Dit type fout betekent dat de computer automatisch abrupt is uitgeschakeld ter bescherming tegen mogelijke beschadiging of verlies van gegevens. In dit geval is niet achterhaald door welk apparaat of stuurprogramma het probleem is veroorzaakt.

Met de volgende stappen voor probleemoplossing kunt u voorkomen dat de fout opnieuw optreedt. Voer de volgende stappen in de weergegeven volgorde uit. Als het probleem niet met een bepaalde stap wordt opgelost, gaat u verder met de volgende stap.

Stappen om dit probleem op te lossen

Download en installeer de meest recente updates en apparaatstuurprogramma''s voor uw computer

Controleer met Windows Update of er updates zijn en installeer deze:

Tik of klik om naar de website van Windows Update te gaan

Opmerking

Als Microsoft Update is geïnstalleerd, komt u terecht op de Microsoft Update-website.

Klik op Aangepast als u wilt controleren of er beschikbare updates zijn.

Klik in het linkerdeelvenster onder Selecteren op type op elk van de volgende koppelingen om alle beschikbare updates weer te geven:

Essentieel

Software, optioneel

Hardware, optioneel

Selecteer de gewenste optionele updates, klik op Updates weergeven en installeren en klik vervolgens op Updates installeren.

Als u onlangs nieuwe hardware aan uw computer hebt toegevoegd, controleert u op de website van de fabrikant of er een bijgewerkt stuurprogramma voor die hardware beschikbaar is.

Hoe kom ik achter de naam van de fabrikant van mijn computer ?

Klik op Start, Uitvoeren, typ msinfo32 en klik vervolgens op OK.De fabrikant van uw computer staat in het rechterdeelvenster van het venster Systeeminformatie als de Systeemfabrikant vermeld.

Tik of klik hier om op zoek te gaan naar de contactgegevens van een groot aantal computer fabrikanten

Als u onlangs een nieuw programma op uw computer hebt geïnstalleerd, controleert u op de website van de fabrikant of er een update voor dat programma beschikbaar is.

Scan uw computer op virussen

Fouten waarbij een blauw scherm verschijnt, kunnen worden veroorzaakt door computervirussen of andere typen schadelijke software.

Als een antivirusprogramma is geïnstalleerd op uw computer, controleert u of dit is bijgewerkt met de meest recente antivirusdefinities en voert u een volledige systeemscan uit. Ga naar de website van uw antivirusproduct voor informatie over de meest recente updates.

Als er geen antivirussoftware is geïnstalleerd op uw computer, raden wij u aan om uw computer te controleren op schadelijke software met een op het web gebaseerde scanner. Diverse grote leveranciers van antivirussoftware leveren gratis een dergelijke service op hun websites.

Voor een lijst met oplossingen van Microsoft en andere leveranciers van antispyware-, antimalware- en antivirussoftware gaat u naar de volgende website:

Beveiligingssoftware: Downloads en proefversies

Voor een lijst met leveranciers van antivirussoftware gaat u naar het volgende Knowledge Base-artikel:

Lijst met leveranciers van antivirussoftware

Tip

Ook als er een antivirusprogramma op uw computer is geïnstalleerd, is het toch raadzaam uw computer via internet met andere antivirusprogramma''s te scannen. Op die manier weet u zeker dat uw computer met behulp van de nieuwste antivirusdefinities wordt gescand en profiteert u van alle voordelen van de verschillende leveranciers van antivirussoftware. Als u meerdere antivirusproducten op uw computer hebt geïnstalleerd, moet u slechts een van die programma''s tegelijk gebruiken. Als u meerdere antivirusprogramma''s tegelijkertijd uitvoert, zijn de resultaten van de scans mogelijk niet correct.

Controleer de harde schijf op fouten

U kunt een aantal problemen van computer oplossen en de prestaties van uw computer verbeteren door uw harde schijf op fouten te controleren.

Tik of klik op Start en tik of klik op Deze computer.

Druk of klik met de rechtermuisknop op de harde schijf die u wilt controleren en houd deze ingedrukt. Tik of klik op Eigenschappen.

Tik of klik op het tabblad Extra en tik of klik onder Foutcontrole op Nu controleren.

Als u problemen met bestanden en mappen die tijdens de scan worden aangetroffen automatisch wilt herstellen, schakelt u Fouten in het bestandssysteem automatisch corrigeren in. Als u dit niet doet, worden problemen tijdens de controle gerapporteerd maar niet gecorrigeerd.

Als u de schijf grondig wilt controleren, schakelt u Beschadigde sectoren zoeken en repareren in. Met deze scan worden fysieke fouten op de harde schijf zelf gezocht en gerepareerd, waardoor de scan veel langer kan duren.

Als u op zowel bestandsfouten als fysieke fouten wilt controleren, schakelt u zowel Fouten in het bestandssysteem automatisch corrigeren en Beschadigde sectoren zoeken en repareren in.

Tik of klik op Start.

Dit kan enkele minuten of langer duren, afhankelijk van de grootte van de harde schijf. Voor het beste resultaat moet u uw computer geen andere taken laten uitvoeren terwijl er naar fouten wordt gezocht.

Opmerking

Als u Fouten in het bestandssysteem automatisch corrigeren inschakelt voor een schijf die in gebruik is (bijvoorbeeld de partitie die Windows bevat), wordt u gevraagd de schijfcontrole te plannen voor de volgende keer dat u de computer opnieuw start.

Lees voor meer informatie het volgende artikel:

Controleren op schijffouten in Windows XP

Stappen om dit probleem te omzeilen

Waarschuwing

Met deze stappen wordt het probleem weliswaar omzeild, maar hierbij kan bepaalde functionaliteit op de computer tijdelijk worden uitgeschakeld of worden verwijderd.

Verwijder stap voor stap nieuwe hardware of software om de oorzaak van het blauwe scherm op te zoeken

Als het blauwe scherm wordt weergegeven nadat u nieuwe hardware of software hebt toegevoegd en het probleem wordt niet verholpen door het downloaden van updates, moet u de hardware of software verwijderen en Windows opnieuw starten. Als na het verwijderen van de hardware of software Windows zonder de fout opnieuw kan worden gestart, neemt u contact op met de leverancier van de hardware of software voor productupdates of voor informatie over de problemen met de hardware of software.

Herstel een vorige status van de computer

Als de fout met het blauwe scherm is opgetreden na het installeren van een systeem- of programma-update, kunt u proberen om met de functie Systeemherstel de wijzigingen te verwijderen. Systeemherstel maakt gebruik van herstelpunten die zijn opgeslagen op uw computer om uw systeem terug te brengen naar de staat waarin de computer was voordat het probleem zich openbaarde. Hiermee wordt het probleem niet opgelost maar maakt u het systeem wel opnieuw bruikbaar.

Voer een van de volgende handelingen uit:

Als Windows niet wordt gestart:

Start de computer opnieuw op. Als tijdens het opstarten het scherm zwart is, drukt u herhaaldelijk op F8 totdat het menu Geavanceerde opties voor Windows wordt weergegeven.

Selecteer met behulp van de pijltoetsen Veilige modus met opdrachtprompt en druk vervolgens op ENTER.

Meer informatie over de opstartopties in de veilige modus vindt u in een artikel in de Microsoft Knowledge Base op:

Klik hier om KB315222 te lezen

Als u wordt gevraagd om een Windows-versie te selecteren, selecteert u de juiste versie en drukt u vervolgens op ENTER.

Meld u bij de computer aan met een beheerdersaccount of met een account dat beschikt over beheerdersreferenties.

Typ de volgende opdracht achter een opdrachtprompt en druk op ENTER:

[systemroot]\system32\restore\rstrui.exe

(waarbij [systemroot] staat voor het station en het pad waarop de systeembestanden van Windows zich bevinden, bijvoorbeeld , ''C:\Windows'')

Volg de instructies die op het scherm verschijnen om een eerdere status van de computer te herstellen.

Als Windows wel start:

Meld u aan bij Windows met een beheerdersaccount.

Klik op Start, wijs achtereenvolgens Alle programma''s, Bureau-accessoires en Systeemwerkset aan en klik vervolgens op Systeemherstel.

Selecteer op de pagina Systeemherstel de optie Een eerdere status van deze computer herstellen en klik op Volgende.

Klik op de pagina Selecteer een herstelpunt op het meest recente systeemherstelpunt in de lijst Klik op een herstelpunt in deze lijst en klik op Volgende. Mogelijk ontvangt u een bericht waarin de configuratiewijzigingen worden vermeld die worden uitgevoerd door Systeemherstel. Bekijk deze lijst en klik vervolgens op OK.

Klik op de pagina Keuze van herstelpunt bevestigen op Volgende. De vorige Windows-configuratie wordt door Systeemherstel hersteld en de computer wordt opnieuw opgestart.

Meld u als beheerder bij de computer aan.

Wanneer de pagina Herstellen voltooid van Systeemherstel wordt weergegeven, klikt u op OK.

Geavanceerde probleemoplossing

Met de volgende stappen kunt u de oorzaak van een fout met blauw scherm vaststellen en aanvullende opties verkrijgen om het probleem op te lossen. Probeer eerst of u de problemen met bovenstaande stappen voor foutoplossing kunt oplossen. Als dat niet lukt, voert u de volgende, geavanceerde stappen voor foutoplossing uit.

Dit gedeelte is bedoeld voor ervaren computergebruikers, zoals softwareontwikkelaars en netwerkbeheerders. Als u niet vertrouwd bent met de geavanceerde procedures voor het oplossen van problemen, kunt u het beste iemand anders met kennis van zaken deze stappen laten uitvoeren.

Stap 1: Windows in de veilige modus starten

Start de computer opnieuw op. Als tijdens het opstarten het scherm zwart wordt, drukt u herhaaldelijk op F8 totdat het menu Geavanceerde opties voor Windows wordt weergegeven.

Selecteer met de pijltoetsen Veilige modus en druk vervolgens op ENTER.

Voor meer informatie kunt u het volgende artikel lezen over de opties voor opstarten in de veilige modus:

Een beschrijving van de opstartopties voor de veilige modus in Windows XP

Als u wordt gevraagd een Windows-versie te selecteren, selecteert u de juiste versie en drukt u vervolgens op ENTER.

Stap 2: Meer gegevens over de computer verzamelen

U moet eerst meer gegevens over de computer verzamelen. Deze hebt u nodig bij het zoeken naar informatie op internet aan de hand waarvan u verder kunt gaan met het oplossen van dit probleem.

Gebruik Logboeken om specifieke informatie over dit probleem op te zoeken

Logboeken is een geavanceerd hulpprogramma voor het weergeven van gedetailleerde informatie over belangrijke gebeurtenissen op de computer. Het kan van pas komen bij het oplossen van problemen en fouten in Windows en andere programma''s.

Klik op Start en vervolgens op Uitvoeren. Typ eventvwr en klik vervolgens op OK.

Klik op Toepassing.

Klik op Beeld en vervolgens op Filter.

Klik in de vervolgkeuzelijst Bron van gebeurtenis op een van de volgende opties: Save Dump (Dump opslaan), System Error (Systeemfout) of Windows Error Reporting (Windows Foutrapportage).

Typ 1001 in het veld Gebeurtenis-id en klik vervolgens op OK.

Bekijk de gebeurtenissen die worden vermeld en noteer de foutcontrolecode (bijvoorbeeld 0x000000D1 of 0x0000008E).

Ga naar de volgende stap om op internet naar een oplossing te zoeken.

Zoeken op internet

Gebruik de informatie die u in de vorige stap hebt verzameld, om op internet naar een oplossing te zoeken. Als u stappen vindt voor het oplossen van problemen, gaat u na of deze bestemd zijn voor uw specifieke computer voordat u deze uitvoert.

Zoek op internet naar specifieke foutcontrolecodes die u hebt gevonden via Logboeken. Zoek bijvoorbeeld op ''0x000000D1'' of ''0x0000008E''.

Zoek op internet naar de naam van het stuurprogramma. Zoek bijvoorbeeld op ''portcls.sys''.

Zoek op internet op diverse combinaties van tekst, zoals ''bluescreen'' of ''stopfout'' naast de naam van het stuurprogramma of apparaat. U kunt bijvoorbeeld zoeken op ''portcls.sys bluescreen''.

Stap 3: De vorige versie van het stuurprogramma installeren of het stuurprogramma uitschakelen

Start Apparaatbeheer. Klik hiervoor op Start en op Uitvoeren. Typ vervolgens devmgmt.msc en klik op OK.

Op basis van de informatie over het stuurprogramma en het apparaat die u in stap 2 hebt verkregen, dubbelklikt u op het apparaat waarvan u hebt vastgesteld dat dit het probleem kan veroorzaken.

Als u denkt dat het probleem wordt veroorzaakt door een recente update van het stuurprogramma, klikt u op het tabblad Stuurprogramma en vervolgens op de knop Vorig stuurprogramma. Als het probleem niet is ontstaan door een recente update van het stuurprogramma, klikt u op de knop Uitschakelen.

Stap 4: Vaststellen of het probleem wordt veroorzaakt door een programma van derden

Klik op Start en op Uitvoeren. Typ msconfig en klik vervolgens op OK.

Klik op het tabblad Algemeen op Selectief opstarten en schakel vervolgens het selectievakje Opstartonderdelen laden uit. Schakel daarna het selectievakje Systeemservices laden in.

Klik op OK en start de computer opnieuw op.

Als Windows wordt opgestart, gaat u door met stap 5. Als Windows niet kan worden opgestart, gaat u door met stap 7.

Stap 5: Het programma zoeken dat het conflict veroorzaakt

Het aantal vermelde programma''s kan groot zijn. Daarom raden wij u aan het volgende eliminatieproces te gebruiken:

Klik op Start en op Uitvoeren. Typ msconfig en klik vervolgens op OK.

Klik op het tabblad Opstarten.

Selecteer ongeveer de helft van de vermelde items en klik op OK.

Start de computer opnieuw op.

Als Windows niet wordt gestart, start u Windows opnieuw in de veilige modus.

Herhaal dit proces totdat u hebt vastgesteld welk programma het probleem veroorzaakt.

Als u hebt vastgesteld dat een specifiek programma het probleem veroorzaakt, raden wij u aan dit programma te verwijderen als u het niet gebruikt.

Hoe verwijder ik een programma?

Klik op Start en op Configuratiescherm en vervolgens op het onderdeel Software.

Klik op Programma's wijzigen of verwijderen, klik op het programma dat u wilt verwijderen, en klik op Wijzigen/Verwijderen of op Verwijderen.

Opmerking

Als het programma dat u wilt verwijderen, niet wordt vermeld, is het programma mogelijk niet voor deze versie van Windows gemaakt.Als u het programma wilt verwijderen, raadpleegt u de informatie die met het programma is meegeleverd of neemt u contact op met de fabrikant.

Als u het programma niet wilt verwijderen, neemt u contact op met de leverancier van het programma voor een oplossing van het probleem.

Stap 6: Alle services van derden uitschakelen

Schakel alle services van derden uit om te controleren of het probleem door een van die services wordt veroorzaakt.

Waarschuwing

In de volgende procedure wordt beschreven hoe u services van derden uitschakelt. Schakel geen Microsoft-services uit, omdat u daarmee Systeemherstel kunt uitschakelen en alle systeemherstelpunten kunt verliezen.

Klik op Start en op Uitvoeren. Typ msconfig en klik vervolgens op OK.

Klik op het tabblad Services en schakel vervolgens het selectievakje Alle Microsoft-services verbergen in om in de lijst alleen de services van derden weer te geven.

Klik op Alles uitschakelen om alle vermelde services van derden uit te schakelen.

Start de computer opnieuw op en controleer of het probleem is opgelost. Als dat zo is, wordt het probleem veroorzaakt door een van de uitgeschakelde services van derden. Ga naar stap 7 en zoek uit welke service de oorzaak van het probleem is.

Stap 7: De service van derden opzoeken die het probleem veroorzaakt en deze uitschakelen

Waarschuwing

In de volgende procedure wordt beschreven hoe u services van derden uitschakelt. Schakel geen Microsoft-services uit, omdat u daarmee Systeemherstel kunt uitschakelen en alle systeemherstelpunten kunt verliezen.

Het aantal vermelde programma''s kan groot zijn. Daarom raden wij u aan het volgende eliminatieproces te gebruiken:

Klik op Start en op Uitvoeren. Typ msconfig en klik vervolgens op OK.

Klik op het tabblad Services en schakel vervolgens het selectievakje Alle Microsoft-services verbergen in om in de lijst alleen de services van derden weer te geven.

Schakel ongeveer de helft van de services uit en klik op OK.

Start de computer opnieuw op in de normale modus.

Als Windows wordt gestart, behoort de service die het probleem veroorzaakt, tot de uitgeschakelde services. Herhaal het proces waarbij u services inschakelt in msconfig en Windows opnieuw start, totdat u hebt vastgesteld door welke service Windows niet in normale modus kan worden gestart (dit is de service die het probleem veroorzaakt).

Als Windows niet wordt gestart, behoort de service die het probleem veroorzaakt, tot de ingeschakelde services. Herhaal het proces waarbij u services uitschakelt en Windows opnieuw start, totdat u hebt vastgesteld door welke service Windows niet in normale modus kan worden gestart (dit is de service die het probleem veroorzaakt).

Als u hebt vastgesteld door welke service het probleem wordt veroorzaakt, kunt u die service het beste uitschakelen en aan de leverancier van die service vragen hoe u het probleem moet oplossen. Vergeet niet de services die u in het kader van de diagnose hebt uitgeschakeld en die het probleem niet veroorzaken, weer in te schakelen.

--------------------------------------------------------------------------------

© 2006 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden. Gebruiksvoorwaarden | Toegankelijkheid | Privacyverklaring | Handelsmerken

+ NSIS error : installer check has failled .common causes include incomplete download and damaged media . contact the installers author to obtain a new copy.

wat is hier allemaal aan de hand ?????

pfffffff

aangepast door kape
dubbeltekst verwijderd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.