Ga naar inhoud

Fibernet internetsnelheid

arctic fire

Aanbevolen berichten

Ik heb nog wat tests gedaan. Als ik de kabel rechtstreeks van de modem in de computer steek behaal ik de normale snelheid. (Er iets onder, 58mbps).

Maar als ik een stopcontact verder ga daalt het al tot 28 mbps en als ik boven test haalt het amper 18mbps.

Iemand die weet hoe dit komt?/ hoe dit op te lossen valt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen ervaring met internet via het stopcontact, maar weet wel dat het heel vaak voor een tragere downloadsnelheid zorgt.

Misschien dat andere adaptors een betere snelheid opleveren maar dat zal bevestigd moeten worden door de experts.

De beste oplossing is natuurlijk via kabel, maar als je draadloos kan werken via een USB wifi- stick...... of had je dat ook al geprobeerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 maanden later...
Ik zit met hetzelfde probleem, wel met wifi verbinding. Ik heb al van kanaal veranderd, maar geen verbetering. Kan de kanaal keuze niet beter op automatisch staan?

Je kan het kanaal manueel instellen en dan op elk kanaal een speedtest doen.

Ga naar speedtest.

Kies een server en de test start automatisch.

Na de test klik je op "share this result" en dan op "Copy" om de link naar het resultaat te kopieren.

Plak dan de link in je bericht.

Stel dan het kanaal in waarop je het beste resultaat haalt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.