Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

beste ,

een vraagje wil win 8 op laptop zeten maar windouws 7 staat er al op zou niet graag windouws 7 kwijd geraken

wat raden jullie aan ik denk een haderde schyf hallen evtreme of ???????????

EN MOET ER AL LIDGELD BETAALD WORDEN

GRTJES WILLY:hmmmm:

Geplaatst:

asus

ja luk me niet i

maar heb op laptop nog een D vrij kan ik het daar opzeten win 8en hoe moet ik in D geraken instaleren en vraag hij dan waar op c of d of .......

groetjes willy

Geplaatst:

Hoi Willy,

Bedoel je een dualboot systeem (d.w.z. dat je bij het opstarten kan kiezen tussen Windows 7 of Windows 8) of een "volledige" Windows 8? Je wil dan een Windows 7 installatieschijf achter de hand hebben?

Geplaatst:
EN MOET ER AL LIDGELD BETAALD WORDEN

Er moet nog steeds geen lidgeld betaald worden; PC-Helpforum is gratie maar je kan altijd een vrijwillige bijdrage storten om je waardering uit te drukken.

De windows 8 die je wil installeren, is dat een upgrade versie of een volledige versie?

Met een upgrade versie kan je normaal gezien geen dual boot installeren.

Met een volledige installatie zou het geen probleem mogen zijn.

Geplaatst:

De windows 8 die je wil installeren, is dat een upgrade versie of een volledige versie?

Met een upgrade versie kan je normaal gezien geen dual boot installeren.

Met een Upgrade versie kan je ook een dual boot installeren, het is mij toch al enkele keren gelukt.

Geplaatst:

beste, het is windouws 8pro dat ik voor 29€ kon kopen bij een nieuwe laptop

maar zo wilen de8 erop krijgen da's geen probleem maar probleem is wil win 7 ook nog houden op de laptop op de D staat er ies die weg kan hoor dus formateren maar dan voor naar de D te gaan met de cd wil altijd CX begingen

begrijpen julie me grtjes

Geplaatst:

Ik ga uit van onderstaande:

Op je C staat Windows 7.

De D is leeg (geformatteerd) en beschikt over genoeg schijfruimte.

Start je laptop op en plaats de Windows 8 DVD in je dvd-rom.

herstart je laptop en als je op het scherm " druk op een willekeurige toets om op te starten vanaf cd/dvd" ziet staan druk dan op een willekeurige toets ( spatiebalk bijvoorbeeld).

De Windows 8 installatie begint, nu moet je als in het venster waar gevraagd wordt op welke partitie je Windows 8 wilt installeren je de lege D partitie kiest en zeker niet de C want dan ben je Windows 7 kwijt.

Tijdens de installatie zal je PC automatisch herstart worden, op je scherm verschijnt dan weer de tekst " druk op een willekeurige toets om op te starten vanaf cd/ dvd" druk dan NIET op een toets maar laat de PC gewoon door starten.

Na de installatie en het herstarten zal er automatisch een scherm verschijnen waarin je de keuze kan maken tussen W7 en W8.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.