Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Hallo!

Sinds enige tijd hebben we thuis een bbox-2 van Belgacom, nadat onze oude router het had begeven.

Nu is het zo dat ik verbindingsproblemen heb met mijn MacBook Pro (onder andere). Mijn kamer bevindt zich op de tweede verdieping, en blijkbaar is dit al te ver weg voor de bbox-2 (die zich op het gelijkvloers bevindt). Met onze oude router hadden we hier echter nooit problemen mee.

Het gekke is dat ik op een bepaalde helft van mijn kamer wel degelijk goede verbinding heb (terwijl de bbox-2 pal in het midden staat, in vogelvlucht gezien), maar als ik dan een meter verplaats dan geeft mijn MacBook slechts twee verbindingsstreepjes aan en valt er met het internet niks aan te vangen, het is vreselijk traag. Ik kan op die plaatsen ook geen fatsoenlijke verbinding krijgen met mijn spelconsoles (updates downloaden tergend traag en vallen dan uiteindelijk uit).

Ik heb al diverse kanalen geprobeerd, zonder resultaat. Voor de rest ken ik bitterweinig van routers en dergelijke, dus ik heb geen idee hoe ik dit kan oplossen.

Iemand enig idee?

aangepast door aqsd
Geplaatst:

De kwaliteit van een draadloze verbinding hangt in grote mate af van de hindernissen (muren, plafonds, ...) die zich tussen de zender en de ontvanger bevinden.

De BBox2 heeft waarschijnlijk een kleiner bereik dan je oude router.

Er zijn meerdere oplossingen mogelijk.

1. de wifi van de BBox uitzetten en een draadloos access punt met groter bereik op de BBox aansluiten.

2. een range extender plaatsen op de 1ste verdieping.

Voor beide oplossingen zijn er verschillende toestellen mogelijk.

Je kan best eens gaan informeren in een pc winkel.

Geplaatst:

Mhh dus als ik het zo begrijp valt dit niet op te lossen door aan de instellingen van de bbox-2 te prutsen en moet ik daadwerkelijk iets extra kopen?

Geplaatst:

Ik heb zelf een scarlet box maar intern is dat in feite ook een bbox.

Je kan wel een aantal instellingen doen maar het vermogen van de wifi opdrijven voor een groter bereik is daar helaas niet bij.

Je kan wel eens een ander kanaal proberen en zien of dat iets verandert aan de situatie.

Geplaatst:

Mja, ik heb al diverse kanalen geprobeerd, zonder effect... dan wordt het dus naar de winkel gaan. Bedankt voor de informatie!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.