Ga naar inhoud

Verbindingsproblemen bbox-2

aqsd

Aanbevolen berichten

Hallo!

Sinds enige tijd hebben we thuis een bbox-2 van Belgacom, nadat onze oude router het had begeven.

Nu is het zo dat ik verbindingsproblemen heb met mijn MacBook Pro (onder andere). Mijn kamer bevindt zich op de tweede verdieping, en blijkbaar is dit al te ver weg voor de bbox-2 (die zich op het gelijkvloers bevindt). Met onze oude router hadden we hier echter nooit problemen mee.

Het gekke is dat ik op een bepaalde helft van mijn kamer wel degelijk goede verbinding heb (terwijl de bbox-2 pal in het midden staat, in vogelvlucht gezien), maar als ik dan een meter verplaats dan geeft mijn MacBook slechts twee verbindingsstreepjes aan en valt er met het internet niks aan te vangen, het is vreselijk traag. Ik kan op die plaatsen ook geen fatsoenlijke verbinding krijgen met mijn spelconsoles (updates downloaden tergend traag en vallen dan uiteindelijk uit).

Ik heb al diverse kanalen geprobeerd, zonder resultaat. Voor de rest ken ik bitterweinig van routers en dergelijke, dus ik heb geen idee hoe ik dit kan oplossen.

Iemand enig idee?

aangepast door aqsd
Link naar reactie
Delen op andere sites

De kwaliteit van een draadloze verbinding hangt in grote mate af van de hindernissen (muren, plafonds, ...) die zich tussen de zender en de ontvanger bevinden.

De BBox2 heeft waarschijnlijk een kleiner bereik dan je oude router.

Er zijn meerdere oplossingen mogelijk.

1. de wifi van de BBox uitzetten en een draadloos access punt met groter bereik op de BBox aansluiten.

2. een range extender plaatsen op de 1ste verdieping.

Voor beide oplossingen zijn er verschillende toestellen mogelijk.

Je kan best eens gaan informeren in een pc winkel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.