Ga naar inhoud

irritatie op het interner

keestramper

Aanbevolen berichten

Tijdens het surfen erger ik en met mij vele mensen denk ik aan 2 zaken de laatste tijd.

1- Als er ergens op internet op een site een stuk tekst staat worden bepaalde woorden in de tekst onderstreept. dat is een link. Het zijn dan woorden die gewoon in de tekst zitten en niet als link bedoeld zijn. Ik zat als voorbeeld vandaag te kijken op een site van powerbal, een soort massage bal om spieren te trainen daar stond het woord niet onderstreept. Klik je daar op kom je bij lexa.nl terecht een dating site

Ik zit dit verschijnsel tegenwoordig op veel sites. Is er een programma om dit tegen te gaan?

2- het volgende probleem is dat veel sites dagelijks vragen of je cookies accepteert Op ja klikken helpt niet volgende dag vragen ze het weer. Er moet een programma zijn dat automatisch cookies accepteert en deze berichtjes blokkeert, maar welk programma is dat eig?

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zullen eerst eens nagaan of malware of virussen de oorzaak zijn van je probleem.

1. Download HijackThis. (klik er op)

Klik op HijackThis.msi en de download start automatisch na 5 seconden.

Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren".

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

Als je geen netwerkverbinding meer hebt, kan je de download doen met een andere pc en het bestand met een usb stick overbrengen

Als je enkel nog in veilige modus kan werken, moet je de executable (HijackThis.exe) downloaden.

Sla deze op in een nieuwe map op de C schijf (bvb C:\hijackthis) en start hijackthis dan vanaf deze map.

De logjes kan je dan ook in die map terugvinden.

2. Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten. (lees eerst de rode tekst hieronder!)

Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis of C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis. (Bekijk hier de afbeelding ---> Klik hier)

3. Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert nagekeken en hij begeleidt jou verder door het ganse proces.

Tip!

Wil je in woord en beeld weten hoe je een logje met HijackThis maakt en plaatst op het forum, klik dan HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een antwoord op vraag 2.

Dat sites vragen of ze cookies mogen plaatsen is onderdeel van de nieuwe wetgeving, opgelegd door de Europese Commissie.

Voor Firefox en Chrome zijn er add-ons die voorkomen dat je een muis-arm krijgt bij het constant moeten klikken op 'accepteren'.

Meer info staat hier.

EDIT:

oeps sorry, Asus had net voor mij al een antwoord gegeven. Ik dacht zelf niet direct aan malware, maar dat laat ik liever aan de malware-deskundigen over.

aangepast door Chato
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een hyack this log wil ik niet omdat dit geen zin heeft aangezien de meeste van mijn collegas er last van hebben en het dus absoluut niet aan mijn computer EN laptop kan liggen.

Wat betreft Chato bedankt voor de medewerking en meedenken. Ik heb de ad on gedownload of plugin eig.

Bedankt. verder hoop ik dat probleem 1 terzijner tijd ook opgelost gaat worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een hyack this log wil ik niet omdat dit geen zin heeft aangezien de meeste van mijn collegas er last van hebben en het dus absoluut niet aan mijn computer EN laptop kan liggen.
Daar zou je wel eens flink mis in kunnen zijn ... en ook je collega's. Er zijn meerdere soorten van besmettingen bekend die het resultaat opleveren dat je in je startpost hebt beschreven. Zonder actie zullen deze ongewenste advertenties zeker niet verdwijnen :dong:
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je voor je feedback, keestramper.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar meer details van je vraag 1.

IMO is het niet geheel duidelijk wat eigenlijk het probleem is.

BTW, ik wil niet zeuren, maar dit:

Een hyack this log wil ik niet omdat dit geen zin heeft (...)
vind ik een beetje een vreemde reactie als vraagsteller.

Maar goed, dat is jouw woordkeuze.

Niet alles wat onderstreept is, is ook een link. En sommige websites linken terwijl de link niet onderstreept is. Dat kan.

daar stond het woord niet onderstreept. Klik je daar op kom je bij lexa.nl terecht een dating site

Dus een web-beheerder die geld verdient met advertenties en links naar commerciële partners. Ook daar zie ik nog niet direct een probleem.

Irritant misschien, maar een probleem? Nee. IMHO

Of begrijpen we elkaar niet goed?

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke ik zal even antwoorden.

Als een web beheerder wil verdienen met links naar een site waar men producten verkoopt is daar uiteraard niets op tegen.

Waar het mij overgaat is dat er in tekst b.v. een nieuwsbericht normale woorden zitten als men, geld enz. deze woorden zijn onderstreept. bij het woord geld kom je op een leen site terecht en bij men of woman op lexa.nl een dating site. Dit was in nieuwsberichten op zeelandnet.nl ik heb inmiddels een sd-aware killer laten scannen en die heeft een hoop sleutels verwijderd en het probleem opgelost. Ik zal deze aan mijn collegas doorgeven zodat zij ook hun pc kunnen scannen. Want ook hun zitten met dit probleem. ook mijn laptop overigens.

Kortom het probleem is voor mij opgelost.

dank u allen hartelijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zat als voorbeeld vandaag te kijken op een site van powerbal, een soort massage bal om spieren te trainen daar stond het woord niet onderstreept. Klik je daar op kom je bij lexa.nl terecht een dating site

Ben je zeker dat je geen virussen hebt? Lijkt een hijackthis logje je compleet overbodig?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.