Ga naar inhoud

Nieuwe videokaart voor mijn PC???

DannyQ

Aanbevolen berichten

Oke, dus als ik nu alles even op een rijtje zet dan is,

-de GTX640 het minst kost en geen extra voeding nodig en past op mijn PCI-e 2.0 moederbord

-de GTX650 duurder en heeft mogelijk een extra aansluiting nodig voor op voeding en past op mijn moederbord

(Ik zag dat GTX650 videokaarten aleen verkrijgbaar zijn als PCI-e 3.0, mag ik dan aannemen dat PCI-e 3.0 kaarten ook op mijn PCI-e 2.0 moederbord past??)

- Mocht een PCI-e 3.0 videokaart dus wel op mijn moederbord passen dan is het dus mogelijk om een GTX660 te monteren mits ik dan wel een nieuwe voeding neem met ook de juiste aansluitingen.

Dit is wel de duurste variant maar als ik er dan flink op vooruit ga dan wil ik daar best wat meer voor investeren.

Of kan mijn computer dat niet aan??

Mijn kast is in ieder geval groot genoeg had ik namelijk al gemeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 27
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Je kan mist voorzien van een goede voeding idd een GTX660 in je pc plaatsen.

De PCIe standaarden zijn onderling compatible. Mogelijk presteert deze grafische kaart iets minder in je pc dan op een moederbord met PCIe 3.0 maar denk wel dat je daar al benchmarks voor moet draaien om dit echt te merken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Dasle,

Nog 1 vraagje. Ik ben er inmiddels uit, de vraag alleen nog of de uitgekozen voeding past bij mijn gekozen videokaart? Juiste aansluitingen enz.

Of moet de voeding nog sterker. Mocht alles zo passen dan kan ik denk ik voorlopig weer vooruit :)

XFX Pro Series 550W Core Edition [P1-550S-XXB9]: specificaties, reviews, aanbiedingen en meer | Hardware.Info Nederland

MSI N660 TF 2GD5/OC [N660 TF 2GD5OC]: specificaties, reviews, aanbiedingen en meer | Hardware.Info Nederland

of deze, maar zijn bijna hetzelfde

ASUS GTX660-DC2T-2GD5 [90YV0391-M0NA00]: specificaties, reviews, aanbiedingen en meer | Hardware.Info Nederland

Alvast bedankt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De voeding die je gekozen hebt kan deze kaarten van genoeg stroom voorzien, wel moet je even denken of je in de nabije toekomst nog onderdelen zoals extra HD's tv kaarten, koel fans of dergelijke wilt gaan gebruiken.

Het is een prima voeding maar niet één van de stilste zoals je hier kan =119308&specId=9095&tcId=201"]lezen. Maar als wat meer geluid je niet uitmaakt is het verder een prima voeding :top:

De grafische kaarten zijn aan elkaar gewaagd, volgens de review presteert de Asus net ietsje beter maar verbruik tevens iets meer stroom. De MSI blijft aan de andere kant iets koeler tijdens gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tussen de goede merken zit er niet zo gek veel kwaliteits verschil en zit het vaak in erg kleine details.

Maar tussen een goed merk en minder kwalitatieve voedingen kan dit wel eens opmerkelijke verschillen geven.

Een paar goede merken zijn alvast de volgende.

- Antec

- be quiet!

- Cooler Master

- Corsair

- Enermax

- OCZ

- Seasonic

- Thermaltake

- XFX

- Zalman

Ik zal er best wel een paar vergeten zijn maar dit zijn zo de eerste die in me op komen, maar als je een bepaalde voeding kiest kan het wel eens de moeite lonen om er wat reviews over te lezen voor aleer je een beslissing neemt.

De uiteindelijke eisen van de kopers kunnen ook nog al eens uiteenlopen en wat voor de één een prima voeding is kan voor een ander toch een ergernis zijn, en dan denk ik aan het geluid wat ze maakt efficiëntie en b.v. de bekabeling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.