Ga naar inhoud

[OPGELOST] installeren, toetsenbord probleem

Gast

Aanbevolen berichten

hallo,

weeral lang geleden hier :-)

ik zit met een probleempje, eigenlijk nogal een dom probleem :P

het zit zo:

ik heb een nieuwe pc gekocht, staat niets van besturingsysteem op.

en dan heb ik ook nog een draadloze muis en een draadloos toetsenbord gekocht.

Nu steek ik die windows cd erin...even geduld en dan komt daar, zoals normaal, een aantal opties. Ik wil dus de bovenste, dat betekend 'druk op ENTER om windows xp te installeren'.

nu ja...draadloos toetsenbord moet eerst geïnstalleerd worden voor ik het kan gebruiken, dus...hoe druk ik dan op enter? :P

je hebt een toetsenbord nodig om windows te installeren en je hebt windows nodig om je toetsenbord te installeren... geweldig :P

ik heb geen ingangen voor oude toetsenborden, enkel usb stations.

iemand een idee om zoiets op te lossen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Gast Masters

Normaal mag dat toch niet uitmaken, ik gebruik ook een draadloos toetsenbord bij installatie & de drivers zijn enkel nodig voor de extra functietoetsen, standaard zou hij dat al moeten herkennen.

Om welk toetsenbord / muis gaat het?

Het aantal moederborden zonder ps2 ingangen is wel heel klein natuurlijk, dus je hebt er een speciaaltje uit gekozen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, kwas ook een beetje verbaast dat ik er zo geen oud toetsenbord op kan aansluiten voorlopig.

(komt van ebay, dus had ik niet gezien :) )

tis een DELL INSPIRON 531, maar euh, afbeelding verklaard het:

20uo943.jpg

je ziet dus daar boven alleen maar wat usb ingangen en in/uit gangen voor sound (en netwerk en scherm) Maar geen toetsenbord en geen muis.

maar ok...het toetsenbord, dat is 'Creative Desktop Wireless'

dit:

1044437945.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Masters

heb je al eens geprobeerd om met de connect knopjes op je toetsenbord/muis & je ontvanger te spelen? Het kan zijn dat het kanaal van je muis & toetsenbord niet matched met dat van je ontvanger...

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja,

als ik dat erin steek VOOR dat de pc opstart, valt dat gewoon uit op het momment dat ik dus op enter moet duwen. Op dat knopje duwen, doet dan niets

dus dan haal je dat er even terug uit en dan steek je dat er terug in, en als je dan op het knopje drukt, dan brand het lichtje. Dan duw je op de connector van je toetsenbord en begint het lichtje te flikkeren (is allemaal normaal, staat zo omschreven in de handleiding ook) ...en dan valt ie gewoon terug uit :( lichtje weg en dan kan ik weer op het knopje duwen en connecten en valt ie weer uit. en ondertussen doet het toetsenbord ook niets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Masters

Het kan zijn dat lichtje weg de normale stand is (dat weet ik niet, ken dat toetsenbord niet. Het is trouwens vrij normaal als je eens je je pc gestart hebt tijdens een installatie je toetsenbord verwijderd, dat hij dan "problemen" maakt.)

Ik heb vb een microsoft setje en als ik daar op connect klik dan geeft hij wel een mooi flikkerend lichtje, maar van het moment dat ik op een knopje op mijn muis / toetsenbord duw is dat gewoon weg, dan zie ik niets meer qua lichtjes.

Als het toch niet zou gaan zijn er 2 mogelijkheden;

- Je leent ergens een toetsenbord op USB (echt wel het makkelijkste)

- Je maakt een geautomatiseerde install-versie van je CD (heb je vista of XP?). Een handleiding over hoe je geautomatiseerd installeert staat hier (http://www.pc-helpforum.be/f200/harde-schijf-wordt-niet-gevonden-tijdens-windowsinstallatie-9314/)

Hoewel de titel inderdaad anders is, komt de gebruikte werkwijze op hetzelfde neer (de kans is trouwens vrij groot dat ook jij drivers voor je chipset gaat moeten opgeven, deze staan hier vermeld; Drivers en Downloads

Daar kan je ze downloaden, en dan via die handleiding slipstreamen in je windows CD.)

Jij moet enkel Drivers - unattended - Bootable iso selecteren, SP's enzo heb je normaal niet nodig als je een recente installatiecd hebt. Voor de rest vul je gewoon bij het unattended deel alle settings in (ook een pcnaam & netwerknaam enzo), en je brand dan die cd & start daarvan op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee, ik denk niet dat men toetsenbord het wil doen zonder windows.

Ik kan het nog eens proberen straks. Maar ik denk niet dat dat wil lukken.

vragen aan iemand anders ja... was ik al met bezig, maar voorlopig zonder succes

en die auto install zie ik niet echt zitten,

xp staat ook al op een cd, en dan moet ik die achteraf nog eens op een andere cd gaan branden wrss...

Maar in ieder geval, bedankt voor de hulp. Ik ga het straks nog eens testen en anders een zoektocht naar een toetsenbord starten :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

sorry voor de dubbel post,

maar je had toch voledig gelijk,

na een aantal keer herstarten en een HEEL aantal keer connecten, werkte men enter plots wel (het rare is vooral, dat nu alle lichtjes uitzijn :P )

windows is dus eindelijk aan het installeren, nu hopen dat hij niet veel vraagt om iets te type en dat men toetsenbord connected blijft :)

maar tis dus gelukt, thx Masters

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, windows staat erop,

goed gelukt.

Alleen 1 ding: door dat toetsenbord steeds op te zetten en dat het steeds terug uitviel, heeft hij een heel aantal 'usb schrijfstations' toegevoegd. Daaroor is men windows niet op de C schrijf geïnstalleerd, ook niet op D, E, F of G maar op H

en al die C,D,E,F,G zijn usb schrijfstations die eronder in een lijstje staan.

(niet allemaal eigenlijk, heb ik niet op gelet, maar men cd/dvd station staat er ook nog ergens tussen, maar de rest zijn nutteloos)

Ik denk niet dat dat een super ramp is, maar het is niet zo mooi en handig dat er nog een hoop schrijfstations bijstaan die niets doen. En dat de H schrijf men harde schijf is.

Is daar nog iets aan te doen, zonder windows weer te moeten installeren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.