Ga naar inhoud

Tumbnails in verkenner verdwijnen.

Iska

Aanbevolen berichten

Ik werk altijd met het NEF files (RAW formaat Nikon) en na het installeren van Capture NX2 heb ik opeens het fenomeen dat wanneer ik de windows verkenner opstart en NEF files wil viewen ik een heel korte tijd de tumbnail van de foto zie die daarna vervangen wordt door het logo van Capture NX2.

Mijn vermoeden is dat ik met een oudere versie van de Nikon Codec aan het werken ben en dus maar de update opgezocht en proberen installeren maar hier begint het probleem.

De nieuwere versie ziet de oude versie staan en wil die verwijderen maar dat lukt niet. Heel waarschijnlijk ben ik te ijverig geweest bij het opschonen van mijn harde schijf en heb ik data verwijderd die nodig is voor het verwijderen van deze Codec.

Nu de vraag: bestaat er een "work arround" om alsnog deze oude versie te verwijderen. (ik heb geprobeerd om het programma in de safe mode te verwijderen maar ook dat is niet gelukt.)

Het is niet zo dat dit een echt probleem is, het is alleen handig dat je in de verkenner de inhoud van de NEF file kan zien.

Alvast bedankt voor uw reactie.

grtn

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.