Ga naar inhoud

Printer wordt op geen enkele manier herkend

Boerejasmijn

Aanbevolen berichten

Mijn printer/kopieerapparaat werkt...

maar...de aan/uit knop kan enkel aangezet worden, als het USB kabeltje van de printer aangesloten is op mijn oude laptop (van 2004, windows XP home ed) én die oude laptop aan staat (met elektriciteit, dus niet als ze enkel op de batterij werkt).

Ik probeerde reeds op verschillende andere laptops deze printer aan te sluiten, maar (ook wanneer nog windows XP), wordt de printer niet herkend (zelfs geen foutmelding of enige registratie van de nieuwe hardware).

Als ik probeer de drivers te installeren op een andere laptop dan mijn oude laptop, lukt dat niet, simpelweg, omdat de laptops de printer niet registreren!

Heel gewone printer: HP PSC 1610 All-in-one, gewone USB 2.0 kabel.

Magic ;-)?...of moet ik een ander soort kabeltje aanschaffen...of moet ik vanop mijn printer iets anders instellen (heb al gezocht in installatiegids en gewoon geprobeerd om dergelijke opties bij de printerinstellingen te vinden, maar heb nog niets gevonden).

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

In je titel staat "Windows 7 Printer wordt op geen enkele manier herkend".

In je bericht vindt ik er niks over terug, enkel over Windows xp? :hmmmm:

Via deze link kan je de driver downloaden voor je printer, je moet wel nog de correcte Windows bit versie selecteren.

Ook de printer pas aansluiten als er om gevraagd wordt tijdens de installatie van de software.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartelijk dank voor de reactie Clarkie,

De printer wordt wel gedetecteerd op 1 laptop, waarop windows XP geïnstallerd staat (was bijkomende info, omdat het misschien daarmee iets te maken zou kunnen hebben).

De printer wordt op geen enkele andere laptop waarop ik hem probeer te installeren, gedetecteerd.

Noch op 2 laptops met besturingssysteem windows 7 -waarop ik die printer o zo graag geïnstalleerd zou willen krijgen-, noch op enkele andere oude laptops met windows XP (wat ik probeerde om te kijken of het aan het besturingssysteem zou kunnen liggen. Maar bij deze bleek dus van niet, want ook op die laptops lukte het niet om de printer te installeren. Heb met verschillende drivers zitten proberen).

Die drivers helpen me niet verder, want om de installatie van drivers te kunnen vervolledigen, wordt ergens op het einde van het proces altijd gevraagd om je printer aan te sluiten en daar ligt het probleem hem nu net: geen enkele laptop (buiten dus de eerste waarop ik ooit de printer installeerde) detecteert die printer.

Ik kan die printer (en dus zelfs ook niet het kopieerapp) zelfs niet aanzetten zonder dat die ene, oude laptop vebonden is met de usb kabel vanuit de printer!

Vandaar dat ik vermoed dat het om een hardware probleem gaat en niet om een software probleem...

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Ik heb de gebruikershandleiding herbekeken en wordt steeds doorverwezen naar de installatiehandleiding voor de verbindingsinstructies PC-printer.

Ik heb op de oude laptop alles van de printer gedesinstalleerd.

Als ik vervolgens de installatiehandleiding gebruik om op de nieuwe laptop de printer te installeren, geraak ik nooit verder dan stap 8: printer aanzetten. De printer gaat namelijk nog steeds niet aan.

Als ik vervolgens toch probeer om de USB poort aan de nieuwe laptop te koppelen, gaat de printer nog steeds niet aan.

Als ik vervolgens de USB poort aansluit op de oude laptop (waarop alles wat een link heeft met de printer zogezegd weg moet zijn) en ik zet die oude laptop aan, gaat de printer wel onmiddellijk aan (vooraleer ook al maar de BIOS kan opgestart zijn...het gaat precies over een soort 'hardware registratie').

Bij probleemoplossingen vind ik geen soelaas. Het enige wat me in die teksten wel opvalt, is dat er staat dat je de USB kabel niet mag aansluiten op een USB poort van een toetsenbord. En ik werk niet met een PC, maar zowel de oude als nieuwe host'computer' is een laptop...daarin zit het toetsenbord natuurlijk wel geïntegreerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

BELANGRIJK : De cd die met uw product is meegeleverd bevat geen stuurprogramma met volledige functionaliteit voor Windows 7. Gebruik een van de volgende methoden om de software voor uw product te verkrijgen en vervolgens te installeren.

Deze staat op de site van hp zelf, bekijk deze opmerking halvere op deze link De productsoftware installeren voor een USB-verbinding door de software te downloaden of met behulp van het stuurprogramma in Windows 7 HP PSC 1610 alles-in-één printer | HP®-ondersteuning misschien helpt dit iets, misschien toch een andere driver pakken, ik weet het niet.

aangepast door berry
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reactie Berry.

Heb al de instructies op de site die je voorstelde nog eens uitgevoerd (en herkende 't trouwens, had dit al een paar keer geprobeerd), maar ik heb steeds hetzelfde probleem. Wat ik ook installeer op mijn 'nieuwe' PC/laptop, op een gegeven moment moet je altijd de printer vebinden met die PC/laptop. En vervolgens de printer aanzetten. En dat lukt dus nooit. De printer reageert niet als ik op de aan/uit knop duw.

Als ik diezelfde kabel verbind tussen de printer en mijn oude laptop en dan op de aan/uit knop duw, gaat de printer onmiddellijk aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is normaal dat je op de oude laptop direct een werkende printer hebt, de driver/ software voor de printer is er geïnstalleerd.

je moet het ook zo doen op je nieuwe laptop.

Ik verwijs naar bericht 2.

Dus nog geen printer aansluiten maar eerst de correcte software downloa

- - - Updated - - -

De correcte software downloaden en installeren.

Dan tijdens de installatie moet je de printer aansluiten via USB kabel.

Stroom heb je van de voedingskabel, heb je wel stroom?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.