Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

mijn laptop heeft vista, maar ik heb geen CD met vista.

Hoe kan ik een back up makn van mijn Vista voor in geval er iets fout loppt en ik hem opnieuw moet installeren. Ik heb wel een licentienummer van microsoft op mijn laptop.

dank u

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op een Acer is het makkelijk, met E power management.

Zorg dat je 2 dvd's hebt ... en dan kan je aan de slag.

In dat groene balkje op je desktop, kan je dan een back-up maken.

Let op, zet er geen paswoord op, want anders ben je echt de pineut later.

Er staan 3 partities op een Acer , je C en D en dan een onzichtbare.

Deze kan je wel zien in schijfbeheer en staat daar als fat32, EISA configuratie.

Verwijder deze partitie nooit, ze is ong 12GB. Daar staat de image van je Vista.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Vista zelf is het ook mogelijk om een backup te maken.

Ga via Configuratiescherm naar "Een backup van uw computer maken" (bovenin).

Houd een lege dvd of een massaopslag zoals een externe harde schijf bij de hand en Vista zal u door het proces heen leiden.

Ik maak altijd op de zoveel tijd een herstel punt. Als het fout loopt, kan je via Vista-cd de herstelpunten opzoeken. Let wel op dat Systeemherstel maar 300 MB aan herstelpunten bijhoudt, hierna wordt de oudste weggehaald en een nieuwe erin gezet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier even wat extrauitleg:

het tooltje in acer ingebouwd heet Acer eRecovery Managment en staat in de Empowering Balk

e-bar-DT.jpg

hier heb ik de handleiding over het backupgedeelte:

dit is de beschrijving volgens Acer:

Acer eRecovery Management biedt een snelle, betrouwbare en veilige methode om uw computer te

herstellen naar zijn standaardinstellingen of een door de gebruiker gedefinieerde

systeemconfiguratie vanaf een image die op een verborgen partitie van de harde schijf, een

secundaire partitie of optische schijven is opgeslagen. Acer eRecovery Management biedt ook een

gebruiksvriendelijk hulpprogramma dat een back-up van systeeminstellingen, toepassingen en

gegevens op de harde schijf maakt en deze opslaat op de harde schijf of op optische schijven.

en hier hebt u de volledige handleiding:

ftp://ftp.support.acer-euro.com/notebook/empowering_technology/NB%20ET2%20user's%20guide/Acer%20eRecovery%20Management%20Dutch.pdf

Laat gerust even horen of u hiermee bent geholpen

Mvg Karel

beheerder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je echt zuiver Vista spreekt, en niet al je bestanden, dan denk ik niet dat je je zorgen hoeft te maken, is je vista ooit weg, dan start je je laptop op en ZOU hij normaal terug vista moeten installeren vanaf die onzichtbare partitie, had ik met mijn vorige Packard bell PC ook.

Die had 3 maanden gratis Norton Antivirus, elke 3 maand herinstalleerde ik de boel, en had ik terug een gratis antivirus met alle updates. Nooit problemen mee gehad, nooit een CD moeten gebruiken voor installatie.

Moet je idd die geheime partitite niet gaan verwijderen.

Willem

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.