Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn externe schijf (iomega) werkt al dik twee jaar prima, maar wordt nu ineens niet meer herkend door mijn laptop (windows 7).

Ik heb de schijf ook op andere laptops geprobeerd, en met een ander kabeltje. Maar de schijf wordt nergens herkend.

Ik heb dit probleem al eens eerder gehad met een andere externe schijf, en kon het toen met jullie hulp via schijfbeheer oplossen. Maar nu zie ik de schijf ook niet in schijfbeheer, dus weet ik niet wat ik moet doen.

post-26803-1417705296,9896_thumb.jpg

Het zou heel erg fijn zijn als ik mijn bestanden niet kwijt raak, want (dom dom) ik heb ik niet van alles een backup...

Geplaatst:

Als ik de schijf aansluit op mijn laptop, gaat het lampje wel branden. Geeft dat niet aan dat de die usb wel werkt?

En als dat overbouwen mijn enige optie is, hoe gaat dat in zijn werk?

Geplaatst:

Het feit dat het lampje brand toont alleen aan dat de drive voeding krijgt van de USB poort. Het wil niet zeggen dat de electronica die de schijf aanstuurt nog goed werkt. Het wordt zowiezo een eleminatie proces, maar ik zou aanbevelen om eerst proberen uit te vinden of de schijf, en dus de gegevens die erop staan nog te redden vallen.

In de praktijk ;

Je kan eens navragen of er iemand in je kennisenkring is die ook een externe harde schijf heeft, en die bereid is om de jouwe even te testen in zijn/haar externe behuizing. Het overbouwen is eigenlijk erg simpel, zolang je er een beetje ervaring mee hebt.

Een goede PC winkel wil dit gewoonlijk ook wel voor je doen, eventueel tegen een kleine vergoeding

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.