Ga naar inhoud

Lage resolutie schadelijk voor videokaarten ja of nee?


devlin7000

Aanbevolen berichten

Om betere leesbaarheid (vnl tekst) te hebben zet ik mijn resolutie vrij laag. Allerlei hulpprogramma's om teksten te vergroten werken niet bepaald praktisch en zijn goed om eventjes te gebruiken maar het werken in lage resolutie vindt ik persoonlijk nog het meest handige? En ik heb al heel wat ervaring met vergrotings- en schermuitleesprogramma's hoor o.a. SuperNova, SuperVista, ZoomText, Lunar, enz... Been there Done That! Op mijn oude PC met Windows XP met video on board en mijn 25 inch monitor is dat werken in lage resolutie altijd zonder problemen gegaan Nu heb ik echter een nieuwe PC met Windows 8 en een Nividia Geforce GTX 650 videokaart. Nu is mijn vraag "Is een lage resulutie instellen schadelijk voor deze videokaart of kan ik dat hier ook bij doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi devlin7000,

Zover ik kan beoordelen is het niet schadelijk voor je videokaart als jij je monitor op een lagere resolutie wilt gebruiken. Je grafische kaart hoeft dan minder hard te werken.

Alleen als je een lagere resolutie instelt zal het beeld minder scherp zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Graag gedaan devlin7000.

Indien dit allemaal probleemloos verlopen is en je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop "Markeer als opgelost", die je links onderaan kan terugvinden … zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen …:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.