Ga naar inhoud

Wel verbonden, geen internet, Windows 8

joost1110

Aanbevolen berichten

Beste allen,

Sinds enkele dagen heb ik geen internetverbinding meer met mijn laptop. Het gaat om een Sony VAIO met Windows 8.

Zowel via de kabel als via de WiFi geeft hij aan dat hij verbonden is, echter vervolgens heb ik geen internet. Ook lukt het niet om de router te benaderen via het IP-adres van de router. Bij status geeft hij wel aan dat er activiteit is, zowel verzonden als ontvangen. Ook krijg ik reactie als ik het IP-adres van de router ping. Ik heb zowel geprobeerd om IP-adres en DNS-servers automatisch te laten bepalen, als om deze handmatig in te vullen. Als ik de computer opstart in Veilige Modus doet het internet het wel, en kan ik de router wel bereiken. Ik heb mijn virusscanner en MBAM allebei een volledige scan laten draaien, zonder succes. Ook heb ik geprobeerd om mijn hele anti-virus (McAfee 2013) eraf te gooien. Alles zonder succes.

Andere computers/iPads/telefoons functioneren allen zonder problemen, en het internet werkt ook niet op andere netwerken.

Inmiddels ben ik wel door mijn ideëen heen, dus ik hoop dat jullie hier mij wellicht verder kunnen.

Groet, Joost

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.