Ga naar inhoud

snelkoppelingen

miller

Aanbevolen berichten

Wat is het verschil (of is er geen) tussen het plaatsen van snelkoppelingen op het bureaublad of het plaatsen van een icoon volledig onderaan. Onlangs hoorde ik dat snelkoppelingen Ok zijn en geen vertraging brengen bij het opstarten.

De iconen onderaan zouden wel vertraging geven daar deze telkens bij het opstarten de programma's openen en open blijven.

Ik had daar vroeger nooit bij stilgestaan.

Bedankt !

Link naar reactie
Delen op andere sites

De iconen onderaan zouden wel vertraging geven daar deze telkens bij het opstarten de programma's openen en open blijven.

Ik had daar vroeger nooit bij stilgestaan.

Bedankt !

Als je daarmee de iconen op de taakbalk bedoelt?

Die programma's worden NIET automatisch met Windows opgestart( geopend) en zorgen dus niet voor vertraging.

Het is gewoon handig om de programma's die je het vaakst gebruikt vanaf daar te openen.

Programma's die je zelf opent verschijnen natuurlijk ook op die balk, ga je er met de muis op staan zie je de inhoud.

De programma's in de rode rechthoek zijn vastgepind en NIET geopend de andere zijn programma's die in gebruik zijn.

post-23245-1417705300,7918_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er dan geen verschil tussen snelkoppelingen op het bureaublad plaatsen of deze als iconen op de taakbalk zetten.?

Neen, het zijn allemaal snelkoppelingen. Er is geen verschil.

Helemaal aan de rechterkant van je scherm (waar je klokje staat) is er een klein pijltje dat naar boven wijst, daar staan iconen van programma's die automatisch worden opgestart. Maar de iconen op de taakbalk zijn ook snelkoppelingen. En die snelkoppelingen worden niet opgestart bij het opstarten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Kurtt. Nog even dit, dat klein pijltje staat er bij mij niet (windows 7 ) en HP2210i als PC. Ik wist van het bestaan van dat klein pijltje maar ik heb dat niet. Er staan enkel de iconen voor (van Links naar Rechts) : onderhoudscentrum, luidspreker, F-secure, intel rapid storage, netwerk 2, de klok en dan een rechthoek waarmee ik naar mijn bureaublad terug kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.