Ga naar inhoud

pc valt uit

Keppetje

Aanbevolen berichten

hoi

Wij zitten hier met een pc met windows xp professionel op. Nu is het probleem dat de computer uitvalt. Nadat hij uitvalt komt er een blauw scherm met de vermelding C000021a (onherstelbare fout) komt er dan op. Er komt ook: het systeemproces windows logon process is onverwacht afgesloten.

Weet er iemand hoe dit op te lossen is? Ik ga nu proberen om hem eens een systeemherstel te geven en anders formateer ik hem eens. Als er iemand een anders een oplossing.

met vriendelijke groeten

Keppe

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je met systeemherstel geen resultaat kan bereiken, kan je een systemrepair uitvoeren. Spaart je de moeite van alle applicaties te herinstalleren en je hoeft geen back-up te maken.

Probeer eerst even met de recovery console een fixboot uit te voeren... misschien helpt dit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

Met systeemherstel heb ik inderdaad niets bereikt. Maar heb het geprobee; rd met de windows cd-rom en dan gewoon op repareren geklikt en alles lukt nu prima. Nu heb ik wel een vraagje: moest de cd-rom van windows er niet zijn kan je dat dan ook zo oplossen?

Met vriendelijke groeten

Keppetje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zonder CD is het moeilijk om een recovery te doen. Je kan wel de recovery console ook plaatsen op je harde schijf. Maar als je er niet op kunt kan je hem ook niet gebruiken.

Maar beste is altijd een XP cd bij de hand te hebben. En nog een tip als je SP3 hebt is het dus aan te raden een XP cd te slipstreamen. Als je dan een recovery doet heb je gelijk de juiste bestanden. Anders heb je ook problemen als dat niet het geval is.

Slipstreamen loont de moeite, neemt halfuurtje in beslag om te doen en als je nadien wil herinstalleren hoef je ook geen SP3 meer te installeren achteraf. Die tijd win je meteen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Slipstreamen is je XP cd up to date maken. Dus als je een XP cd hebt met sp1 of sp2 kan je met slipstreamen er een XP cd van maken met sp3.

Voordeel is dat je dan geen updates moet uitvoeren naar sp3 omdat XP geinstalleerd is met de laatste updates.

En bij het slipstreamen kan je dus ook je installatie automatiseren. Zoals in ingeven van alle vragen die XP stelt tijdens installatie kun je mee verwerken in de sliptream.

Alsook de drivers van je computer.

Met een goede geslipstreamde cd installeer je in 1 keer de hele computer, zonder dat je nadien nog drivers moet installeren enz.

Spaart je enorm veel tijd...

Als je wil kan ik wel een XP pro nl voor je slipstreamen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.