Ga naar inhoud

Pc blijft hangen bij Windows logo

Kristelw79

Aanbevolen berichten

Hoi iedereen,

Na uren te zoeken op het internet en verschillende dingen geprobeerd te hebben, mij op dit forum geregistreerd in de hoop op een oplossing.

Ik zit met een Packard Bell Easynote type Ms2291. Als ik de pc opstart blijft hij hangen op het Windows logo. Na een kleine 10 minuten wachten komt er een zwart scherm met een muisaanwijzer en dat is het. Eerst werkte geen enkele f-toets. Ik heb dan de batterij eruit gehaald en de voeding en 2 minuten op de aan/uit knop gedrukt. Daarna geraakte ik toch via f8 in het keuzemenu voor in veilige modus te komen. Dat dus geprobeerd, maar zonder succes. Hij begint de bestanden te laden maar blijft hangen bij disk.sys. Ik heb ook geprobeerd om op te starten via de laatst werkende configuratie maar ook hier geen succes. De pc is van mijn neef en hij zegt dat er geen cd is meegeleverd. Ik zou heel graag format c doen en er zijn ook geen bestanden te redden. Hopelijk komt er via deze weg zen antwoord want ik ben radeloos :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Kristelw79,

welkom op PCH.

Neem dit topic eens grondig door, download en brand de juiste herstelschijf...start op vanop je herstelschijf en voer een systeemherstel uit naar een tijdstip waarop de PC nog normaal functioneerde.

Tweede mogelijkheid is het uitvoeren van een opstartherstel via de herstelschijf.

Voor het wijzigen van de opstartvolgorde in je bios: dat wordt hier duidelijk uitgelegd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indien je niet in de mogelijkheid bent om de herstelschijf op een andere PC te downloaden en te branden dan zou je kunnen overwegen om de laptop terug te zetten naar zijn fabrieksinstellingen via Acer Recovery: dan dien je tijdens het opstarten op ALT + F10 te drukken (zie ook je handleiding) ...hou er rekening mee dat nadien de laptop er weer bij staat zoals op "dag 1" en dat dan ook meteen ALLE persoonlijke bestanden, programma's, instellingen, etc...verdwenen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.