Ga naar inhoud

[OPGELOST] Hoe zorgen dat de kinderen niet op jouw computer kunnen?

Aanbevolen berichten

• Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

ik zeg....

1) bind ze vast

2) geef ze een 2e pc

3) zorg voor goede afspraken tussen de 2 meiden (wie gaat wanneer)

en....

neem anders eens een harde schijf slede...

daar kan je je boot schijf in doen.

dan kunnen ze de pc nog wel opstarten.. maar dan kan je er niets mee.

de harde schijf zit namelijk in die slede, en die slede kan je er uithalen.

als je dit doet met de harde schijf waar windows op staat... dan heb je ze

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of, je kweekt ze gewoon beetje beter :P

Als ze der aan komen, dan neem je hun PC een week af...

Beetje uitleg gevonden op andere site, is wel in engels, en geen idee of je dan door op Cancel te klikken ook kunt doorgaan:

Windows XP

1. Restart your computer.
  2. When the computer begins to start up, press the F8 key about once per second until the Windows Startup menu appears. If you do not see this menu and Windows starts normally, restart the machine and repeat this step.
  3. Choose Safe Mode using the arrow and enter keys.
  4. If prompted to choose an operating system, highlight the appropriate choice (there will probably only be one) and press enter.
  5. When asked to log in, choose the Administrator account. If you are prompted for a password, one is already set. You may stop this process and restart the computer.
  6. Go to the User Accounts Control Panel.
  7. Confirm that the Guest Account is off.
  8. Confirm that every other account is Password protected. For each account that is not protected:

1. Click on the account.
    2. Click Create a password.
    3. Type a password in the first two boxes.
    4. If you wish, type in a password hint and click Create Password.
    5. When asked if you want to make files private, click No.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeg dat ze de kinderen goed moet opvoeden... dan heb je dit allemaal niet.

Je moet altijd alles bij de bron proberen op te lossen.

Als die kinderen zover gaan als de kamer en alles opslot is en ze geraken er toch aan.

Dan zou ik eerder denken hoe komt het dat de kinderen ZO rebellerend zijn????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeg dat ze de kinderen goed moet opvoeden... dan heb je dit allemaal niet.

Je moet altijd alles bij de bron proberen op te lossen.

Als die kinderen zover gaan als de kamer en alles opslot is en ze geraken er toch aan.

Dan zou ik eerder denken hoe komt het dat de kinderen ZO rebellerend zijn????

Mijn vrienden hebben hun kinderen best goed opgevoed ... maar het zijn pubers en die proberen uit en rebelleren! Het issue was hier niet of de ouders goede opvoeders zijn of niet dus vind ik persoonlijk deze reactie nogal ongepast en zelfs arrogant.

Trouwens, zo moeilijk en rebels is het niet om de sleutels van de andere kamers eens uit te proberen op de computerkamer en dan geluk te hebben dat er eentje ook daar past ;-)

De oplossing die deze mensen uiteindelijk gekozen hebben: ervoor gezorgd dat de kinderen zelf niets meer kunnen installeren van wat ze allemaal aan rommel downloaden (computer moest op een jaar tijd een paar keer naar de winkel omdat hij volledig gecrasht was door die downloads), verder laten ze hen gewoon op die computer werken. Dit draadje mag dicht.

Hartelijk dank aan iedereen die meegedacht heeft en oplossingen aangebracht, ik heb er zelf ook veel uit geleerd wat me in de toekomst nog dienstig zou kunnen zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is geen persoonlijke reactie want je plaatst de topic voor vrienden van je....:)

En dat de pc meermaals dient geinstalleerd te worden kan je met goede back-up software dus voorkomen. Bijvoorbeeld Backup software for data backup and disaster recovery in Windows and Linux - Acronis heeft zee goede software daarvoor. Alsmede Skanix Illiosion software die draait de pc terug alsof er niets is gebeurd. (Roll-back) Compu Act

Er zijn oplossingen zat, maar normaal is het niet dat kinderen de ouders zo in de greep hebben dat ze moeten overgaan tot drastische maatregelen.

En dat is aan jou adres ... er zijn nog opmerkingen hier van bind ze vast.

Daar klaag je niet over ... als je dat normaler vind dan een opmerking over de opvoeding ... zegt genoeg...

En topic op slot zetten doe je zelf door rechts onderaan van deze pagina "Markeer dit onderwerp als opgelost" aan te klikken.:ciao:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.