Ga naar inhoud

Game pc samenstellen

gamer

Aanbevolen berichten

1. Waarvoor heb ik een PC nodig ? - Gamen/internet. Een snelle pc ook met powerpoint grote bestanden binnenhalen enz.
  2. Wat is mijn budget ? - Mijn budget ligt rond de 650/700,-
  3. Een merkcomputer of een samenstelling ? - Samenstelling
  4. Ga ik overklokken ? - Nee
  5. Ga ik later upgraden ? - misschien als iets aan vervanging toe is
  6. Heb ik al die nieuwe functies wel nodig ? -
  7. Ga ik zelf assembleren ? - Jup
  8. Heb ik een besturingssysteem nodig ? - Windows 7 heb ik al liggen.
  9. Ga ik zelf installeren ? - Jup
  10. Heb ik een voorkeur aan onderdelen ? - intel i5 3570 leek me wel goed
  11. Heb ik nog randapparatuur nodig ? - Alles is aanwezig.
  12. Heb ik specifieke wensen ? - stille koeler. 1 terabite. max 40 euro voor een kast
  13. Woont u in Nederland of België, wil u bestellen bij een specifieke (web)winkel ?- Azerty.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 1 maand later...

Hoi Dasle.

Ik heb nog steeds geen nieuwe pc maar hij is echt aan vervanging toe! Ik wil hem eigenlijk deze week nog kopen. (loon binnen) Ik wil hem dus via Azerty kopen alleen ik heb hulp nodig van mensen die veel ervaring hebben en dus een goede samenstelling voor me kunnen maken.

Zoals ik al zei moet het een pc worden voor gamen/internet. Ik wil games spelen zoals BF3, black ops, mw3 en het liefst op ultra.

Ook met grote bestanden binnenhalen zoals bijvoorbeeld een pdf bestand van 200 blz wil ik dat die snel geladen is en niet terwijl ik scroll alles nog geladen moet worden.

Het zal dus erg fijn zijn als iemand een PC voor me wilt samenstellen via azerty. En graag een pc die niet teveel lawaai maakt. De pc die ik nu hebt maakt zoveel lawaai als ik bijvoorbeeld een 1080p film kijk moet ik mn geluid van de film harder zetten.

Maarja mijn pc is al 5 jaar oud met een GeForce 210 waar ik mw3 op low moet spelen. Dus het is tijd voor een nieuwe!

grt gamer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een gemiddelde resolutie, en moet zeker lukken. Ook op 1080p (een tandje hoger dan je huidige monitor) zal dit systeem zeker voldoen.

Samenstelling:

Heb met al je wensen rekening gehouden, een stille koeler, een relatief goedkope behuizing en de Intel Core i5 3470 is inderdaad - ook door zijn gunstig prijspunt - een goede keus in deze samenstelling. Een snelle 2TB harde schijf zit ingebouwd, 1TB is echt niet meer interessant aangezien het prijsverschil minimaal is.

Het systeem bevat 8GB aan Corsair Vengeneance geheugen, geplaatst op een ASRock Z77 Pro3 moederbord. Een DVD-brander ontbreekt niet. Het grafische gedeelte wordt verzorgd door de HD7850, waarmee je zeker alle recente en toekomstige games vlot zal kunnen afspelen. Indien je wat meer wilt besteden aan de grafische kaart, kan je eens kijken naar de GTX660 SE of HD7870. Alles wordt gevoed door de stabiele en vrij stille XFX PRO550W voeding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt superjona!

Maar 2 terabyte is echt niet nodig. Heb mijn pc al 5 jaar en er staat maar 500gb op. En kan er bijvoorbeeld wat bezuinigd worden op het moederboard, geheugen en dus 1 terabyte plaats van 2? en dat ik dan de gtx660 kan nemen of HD7870 en ik nog niet boven de 700 uitkom?

En wat is de beste tussen de gtx 660 en HD7870 eignelijk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De goedkoopste 1TB schijf kost 82,61 euro, terwijl een snellere 2TB harde schijf slechts één eurotje meer kost. In dit geval kan je gerust de 2TB schijf nemen dus, alleen al vanwege de snelheidswinst en lagere geluidsproductie. Maar als je wilt kan een 1TB-model natuurlijk ook.

Heb nog even de samenstelling aangepast met besparingen op het geheugen, moederbord en de processorkoeler, maar dan wel met een snellere GTX660.

Wat betreft de vergelijking tussen GTX660 en HD7870 zou je denken dat ze tweelingen zijn, want beide kaarten presteren gewoon nagenoeg hetzelfde, zo'n 10 tot 20 procent sneller dan de HD7850. De GTX660 scoort wel iets beter op energieverbruik, terwijl de HD7870 op bepaalde tests een klein percentage hoger scoort. In dit geval zou ik kiezen voor een GTX 660 met aangepaste koeling en licht-overgelokte snelheden, welke een uitstekende prijs/kwaliteitverhouding biedt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.