Ga naar inhoud

Windows 8 Reset vs Drive image vs Lenovo One Key Recovery

windowsuser

Aanbevolen berichten

Na net een nieuwe laptop te hebben aangeschaft (Lenovo g780), wil ik in de toekomst makkelijk naar mijn oorspronkelijke situatie kunnen terugkeren indien nodig.

Nu blijken er drie opties:

- Windows 8 reset functie

- Software voor een drive image

- Ingebouwde Lenovo One Key Recovery

Zijn er ervaringen met de drie systemen?

Oorspronkelijk zijn al wat drivers/software op de pc geïnstalleerd, gaan deze weg met een windows reset?

Mijn C schijf is 800gb, er is een D schijf van 20gb met drivers op.

Ik had graag een derde aangemaakt voor data (films, muziek, ...), door de C schijf te verkleinen.

Wanneer een van drie voorgaande opties gekozen wordt ben ik deze dan kwijt, doordat de C partitie terug zijn oorspronkelijke grootte inneemt of gebeurt dit niet? Ik zou denken van wel, tenzij na de partitiewijzigingen manueel een nieuwe image wordt genomen (dit kan bij windows 8).

Bij de Lenovo One Key kan men ofwel een recovery disk maken van factory default als van the current system partition. Lijkt me dus dat het beter is eerst de partitie te maken en dan pas van de current system een recovery disk te maken.

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.