Ga naar inhoud

Nieuwe pc - gaming

Kimmeke.p

Aanbevolen berichten

Ik ben op zoek naar een nieuwe pc, wie kan me helpen?

Waarvoor heb ik een PC nodig ? - Gamen - geen superzware shooters, vooral WoW en GW2

Wat is mijn budget ? - Ik had gedacht aan een max. 900€

Een merkcomputer of een samenstelling ? - Maakt niet uit

Ga ik overklokken ? - Geen ervaring hiermee dus vermoedelijk niet.

Ga ik later upgraden ? - Héél misschien binnen een paar jaar een nieuwere videokaart

Heb ik al die nieuwe functies wel nodig ? - Sata van +/- 64 of 120gb lijkt me wel interessant voor games sneller te laten opstarten (denk laadschermen bij WoW dan voornamelijk), maar is geen vereiste.

Ga ik zelf assembleren ? - Nee, graag montage inbegrepen in prijs

Heb ik een besturingssysteem nodig ? - Ja, ik had gedacht aan windows 8? Of is het goedkoper om Windows 7 te nemen en dan later zelf te upgraden?

Ga ik zelf installeren ? - Desgevallend.

Heb ik een voorkeur aan onderdelen ? - Nee

Heb ik nog randapparatuur nodig ? - Nee

Heb ik specifieke wensen ? - Vooral niet te luidruchtig en toch wel 8gb ram.

Woont u in Nederland of België, wil u bestellen bij een specifieke (web)winkel ?- Ik woon in België maar heb geen voorkeur van winkel ergens.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het nog eens besproken thuis, en ik denk dat we het zelf wel kunnen assembleren :)

Mijn ventje heeft in't verleden ook al koelers etc overgebouwd en is nogal modelbouwachtig gezind.. dan moet een pc toch ook wel lukken??

Ik heb ondertussen zelf nog wat gezocht en heb deze samenstelling bijeen gesprokkeld.

Kan iemand dit eens nakijken en me vertellen of dit ok is ?

Merci!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Kimmeke.p, welkom op PCH.

Ik zou je graag willen wijzen op enkele dingen waarop te letten in je samenstelling.

De videokaart die je hebt uitgezocht is een prima kaart maar toch wel wat aan de zware kant voor de games die je vernoemt. Alhoewel later upgraden je meer zal kosten.

Het geheugen wat je kiest is niets mis mee maar wel moet je er op letten dat deze je koeler niet in de weg zal zitten, van dit zelfde type geheugen bestaat ook een lage variant > Corsair Vengeance @ Azerty

Voor elke game moet je zo'n 25GB ruimte hebben wat dan voor beide 50GB bedraagt en met een SSD van 64GB gaat dit niet goed komen.

Ik zou zelf zeker kiezen voor een 120 of 128GB SSD en welke ik je op het moment zeker kan aanraden is een Samsung 840Pro.

Mocht je vragen hebben dan hoor ik het wel ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.