Ga naar inhoud

Wat is Thump.db

Reintje

Aanbevolen berichten

Hallo beste vrienden

Als ik meerder mappen tegelijk wil verwijderen,krijg ik steevast een venster te zien, met Thums.dl

ik klik dan op anuleren,omdat ik niet weet wat er mee te doen:hmmmm: en verwijder dan maar map per map,dan

krijg ik dit niet te zien,heb dit ook als ik meerder mappen tegelijk wil verwijderen van de externe schijf,alsook van een usbstick,mag ik dit negeren?

Dankbare groetjes

Reintje

post-15759-1417705317,865_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon negeren. Thumbs.db is een bestandje dat in de mappen met afbeeldingen een bepaalde functie heeft. Het wordt weer meestal opnieuw aangemaakt als je een nieuwe map maakt en daar weer afbeeldingen in plaatst. Je hoeft het bestandje niet te verplaatsen uit oude mappen en ook bij synchroniseren wordt dit niet als essentieel gezien, dus die melding is wat overdreven en kun je gewoon negeren.

aangepast door De Hulk
Link naar reactie
Delen op andere sites

In Windows 7 heb je ook die Thumbs. Ik negeer ze gewoon. Verwijder ik mappen dan wordt alles verwijderd incl. thumbs.db Ik schakel ze niet uit want ik werk met duizenden afbeeldingen en mede gezien het artikel van Jean-Pierre hebben ze wel een functie. Echter in nieuwe mappen worden ze snel opnieuuw aangemaakt en behalve een enkele melding heb ik er geen last van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, inderdaad een dergelijke melding schrikt af. Ik werk al heel lang met XP en W7 en ik heb er nooit nadelige effecten van gehad en nog nooit gemerkt dat door verwijdering van die thumbs.db één of ander programma niet meer goed werkt. Dus ik blijf bij mijn antwoord. Negeren en mappen incl.thumbs.db gewoon verwijderen en/of verplaatsen/kopiëren wat je maar wilt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.