Ga naar inhoud

Driver_power_state_failure


Brent81

Aanbevolen berichten

Hallo,

Over een tijdje terug (ongeveer een dikke week) kwam ik geconfronteerd met een melding dat ik mijn driver moest updaten vanwege een spel. Dit heb ik gedaan via de site van intel. Nu wat mijn probleem is; sinds toen komt er 1 keer per dag kort na het opstarten een blauw scherm met code 0x000009F en bovenaan DRIVER_POWER_STATE_FAILURE. Dit vind ik maar niets omdat mijn laptop nog geen jaar oud is. Ik heb eveneens al liggen opzoeken op het internet waar werd verwezen dat ik "Bluescreenview" moest downloaden. Hier stond dat de bestanden dat dit veroorzaakt "ntoskrnl.exe+e5992" en "dxgmms1.sys+c74d" zijn. Kan ik dit zelf oplossen? Of moet ik hem naar een speciaalzaak brengen? Ik weet namelijk zelf niet zoveel van computerproblemen oplossen. (Daarom dat ik hier eens overweeg een bericht te plaatsen :-))

Bedankt

aangepast door Brent81
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Sorry voor mijn late reactie, ja volgens mij was het de videokaart. Ik heb met instructies gevonden op het internet dxdiag ingetypt bij "Uitvoeren" en de naam van de kaart bij "Beeldscherm" ingetypt in google. Deze was Intel HD graphics family. Deze heb ik geupdate via de website van intel zelf naar een nieuwere versie. Nu staat er "Intel® HD Graphics 3000"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indien je een merk PC hebt geef dan merk, model en modelnummer door.

En voer onderstaande uit:

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan kloppen dat het die driver was dat ik geïnstalleerd heb. Maar ik ben er niet 100% zeker van. Ik heb het programma "Slimdrivers" gedownload een paar dagen geleden die automatisch al de drivers van deze laptop heeft geïnstalleerd naar hun laatste nieuwe versie die nodig was. Is dit goed genoeg? Of moet ik de drivers apart downloaden die je me hier gaf?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt dus updates geïnstalleerd omdat Slimdrivers het aangaf?

Indien je PC goed werkt hoef je helemaal geen updates te installeren, soms krijg je juist problemen hierdoor.

Kijk eens of je bij je herstelpunten terug kan naar een datum van juist voor je problemen begonnen.

Hoe je dat doet lees je hier. (klik erop)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had voor ik Slimdrivers had apart een driver update gedaan via de website van intel (hoogstwaarschijnlijk die je eerder besprak). Sinds toen zijn er problemen opgetreden. Pas sinds deze week heb ik Slimdrivers geïnstalleerd en de updates die Slimdrivers aangaf ook geïnstalleerd. Dit had geen effect er op. Ik heb gezocht naar een herstelpunt, maar het vroegste herstelpunt dat ik kan vinden is een dag na ik de driver apart had geïnstalleerd van de website van intel.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.