Ga naar inhoud

[OPGELOST] Dommel

Aanbevolen berichten

• Reacties 26
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

hier vindt u meer informatie over Cityconect plus:

-- d o m m e l . c o m --

Er staat ook kosten vermeld op de website.

Dommel is best wel goed. Ik heb reeds goede reacties gehoord erover.

Beetje jammer dat de cityconnect nog niet overal beschikbaar is (zie lijst op de website)

benodigdheden (staat op de site)

pixel.gif

• personal computer (windows 2000, xp, vista of linux)

• apple computer (mac os 9.x of 10.x)

• 256 mb ram

• internet software (browser of emailclient)

• adsl-modem (adsl2+ annexa/m compatibel, te voorzien door de klant. wij raden absoluut de siemens sx762 aan voor deze verbinding. dit toestel behaalde uitstekende resultaten na intensieve testen met diverse modellen van verschillende fabrikanten.)

actieve belgacom telefoonlijn (enkel pstn/analoog), indien u expliciet verkiest geen actieve belgacom telefoonlijn (enkel pstn/analoog) te nemen of te behouden, kan deze aansluiting besteld worden mits een extra maandelijkse kost van 13,31 euro.

• splitter/filter indien u de telefoonlijn ook gebruikt om te telefoneren

contactinfo staat hier:

-- d o m m e l . c o m --

Mvg Karel

beheerder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet trouwens uit goede bron (dommel zelf) dat Gent centrum vanaf juli cityconnect kan krijgen.

Ik zit zelf ook te wachten om EINDELIJK bij telenet weg te kunnen om naar een provider te gaan die me waarschijnlijk tenminste wat klantenservice kan geven :).

Ik hoop alleen dat telenet opzeggen lukt, een vriendin van mij heeft er bijna 10 maanden over gedaan omdat ze "nooit haar melding gekregen hadden"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga ook overschakkelen maar ik weet niet of ik een goede adsl2+ modem kan krijgen. En zijn er zo' n modems die je met poorten in hebt die je kan verbinden met andere modems. En nog een vraagje die kabels van Telenet. Kan ik die gebruiken bij dommel of heb ik een andere kabel nodig?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedoel je de standaard netwerkkabels? Ik vermoed dat je die mag houden van telenet, alleen weet ik het zo niet. Je modem moet je zeker teruggeven, maar de netwerkkabels die heb je ook van hen "gekregen", dus ik vermoed dat je die ook terug gaat moeten geven.

Sowieso moet je een ADSL2+ modem kopen, en zij raden zelf een of andere siemens aan (toestel kost rond de 120€).

Wat je eventueel ook kan doen is direct internet + telefoonlijn daar nemen (homeconnect), voor 50€ per maand krijg je datalimietloos 24 megabit internet (wat dus sneller is dan telenet die zich de snelste noemt) én daar bovenop nog eens 24/24 gratis bellen naar vaste lijnen & goedkoop bellen naar mobiele telefoons. Dat spaart je belgacom abo van 16€ in de maand uit om na 4u gratis naar vaste lijnen te kunnen bellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ik heb een router. Een DI-604 van D-Link.D-Link Belux. Zou die ADSL2+ ondersteunen of moet ik een nieuwe modem met ingebouwde router kopen. Hebben jullie mischien voorbeelden. Bij voorbaat dank.

ik kan niet meteen uitmaken of uw modem adsl2 ondersteund. Het staat niet tussen de specificaties maar misschien kan het wel.

Ik stel voor dat je uw vraag even doorstuurt naar Dommel zelf. zij hebben vast een lijst met compatibele modellen.

mailtje stuur je naar: support@dommel.com

mvg Karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar kan ik mijn kabels(dus die van Telenet) gebruiken op adsl2? Ik dekn van niet maar mischien.

Als je ze van telenet mag houden wel.

Het gaat vanaf je modem toch over UTP kabels, en die zijn universeel voor gelijk welk netwerk. Of je nu ADSL / Kabel of satelietinternet hebt. Verder kosten die kabels zo goed als niets, en als je een nieuwe modem zou moeten kopen zitten daar normaal weer wat netwerkkabels bij hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.