Ga naar inhoud

Verkenner in Windows 8

devlin7000

Aanbevolen berichten

Beste forumleden,

Om regelmatig orde in de "chaos" te scheppen gebruik ik al jaar en dag de Windows Verkenner.

Zo maak ik dan verschillende mappen aan en sleep met de muis de bestanden naar de map waar ik ze wil in hebben.

Deze "werkwijze" heb ik zonder problemen uitgevoerd in Windows 95, Windows 98, Windows NT en Windows XP.

Nu heb ik op mijn nieuwe PC Windows 8 (64 bits) als besturingssysteem staan.

Nu had ik een aantal foto's en powerpoint-bestanden van het internet gedownload en wou ik deze bestanden gaan klasseren met behulp van de Verkenner maar het gebruiksgemak van de vroegere Verkenner was hier ver zoek. Ik heb vanalles geprobeerd maar vlotjes bestanden verslepen zit er dus niet meer in. De fotoviewer springt te pas en te onpas aan, mappen blijven niet zichtbaar,...enz...

Mijn vraag is dan ook

1) Is er een mogelijkheid om de oude verkenner terug te krijgen?

2) Is er soortgelijke freeware zonder al te veel toeters en bellen waar je gewoon bestanden naar de map van je keuze kan verslepen?

Alvast bedankt voor de hulp

Groetjes

Linda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste forumleden,

Om regelmatig orde in de "chaos" te scheppen gebruik ik al jaar en dag de Windows Verkenner.

Zo maak ik dan verschillende mappen aan en sleep met de muis de bestanden naar de map waar ik ze wil in hebben.

Nu heb ik op mijn nieuwe PC Windows 8 (64 bits) als besturingssysteem staan.

Nu had ik een aantal foto's en powerpoint-bestanden van het internet gedownload en wou ik deze bestanden gaan klasseren met behulp van de Verkenner maar het gebruiksgemak van de vroegere Verkenner was hier ver zoek. Ik heb vanalles geprobeerd maar vlotjes bestanden verslepen zit er dus niet meer in.

In de verkenner van Windows 8 kan je exact hetzelfde doen als vroeger: bestanden kopiëren, verplaatsen, slepen zo als jij het noemt kan nog altijd, nieuwe mappen aanmaken....

Werk je met of zonder startmenu?

De verkenner kan je altijd snel bereiken door de Windows en X- toets tegelijkertijd in te drukken, je krijgt dan een snelmenu links beneden op je scherm.

Daar klik je op "verkenner".

De verkenner ziet er zo uit:

post-23245-1417705324,4581_thumb.jpg

Klik je links op een map krijg je meer opties:

post-23245-1417705324,4986_thumb.png

Klik je op start krijg je volgende keuzes, waaronder ook de mogelijkheid om een nieuwe map te maken.

post-23245-1417705324,532_thumb.jpg

Via deze link kan je zien hoe je met bestanden en mappen kan werken in Windows 8.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.