Ga naar inhoud

PC werkt regelmatig voor een periode van ong. 10 min. niet goed


Tunc

Aanbevolen berichten

  • Reacties 24
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hi, ik heb het zojuist de PC opgestart en gedaan. Hierbij. Ik heb er voor de zekerheid 2 achter elkaar gedaan. Wederom merk ik dat de PC er moeite mee heeft. Het lijkt alsof het moeilijk bij de bestanden op de harde schijf komt/lang moet zoeken naar bestanden.

post-42376-1417705337,523_thumb.png

post-42376-1417705337,5621_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er klopt iets niet met de toegang tot je data op de harde schijf, als je ziet dat de transfer snelheid helemaal inzakt en in de eerste screenshot valt deze helemaal terug naar nul terwijl het in de tweede beter is maar eveneens niet goed.

Haal de stekker even uit het stopcontact en druk meerdere keren op de startknop om je hardware volledig stroomloos te maken.

Neem voor de zekerheid een metalen en geaard voorwerp vast om je zelf te ontladen.

Dit kan nog verschillende oorzaken hebben, het eerste wat je zou kunnen controleren is de verbinding van je SATA kabel tussen de harde schijf en de aansluiting op je moederbord.

Deze SATA kabel moet licht klemmend vast zitten zowel aan de moederbord zijde als aan de kant van de harde schijf.

Kijk eens op welke SATA poorten de harde schijf is aangesloten, al hoewel ik vermoed dat dit goed moet zijn daar de pc net uit de winkel terug is.

In het ergste geval is er wat mis met je harde schijf, een error scan had je uitgevoerd en deze was goed.

Dit betekent dat de data dragers in orde zijn maar er kan iets fout gaan op het PCB dat is het printplaatje wat aan de onderkant van je harde schijf zit en en deze zorgt voor de gehele aansturing van de harde schijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.